fredag 6 maj 2011

Ordning och reda...

Städa, städa varje fredag och så varje jul...
det tycker jag e kul.. 
Not!
Nej det är faktisk inte så tråkigt om man belönar sig med något litet, litet.
En bukett blommor kanske, en liten krukväxt, ett nytt vacker ljus eller någon annan liten kul sak till hemmet.
Då blir det ju lite "omstyling" varje vecka på köpet.
Det behövs ju så lite för att man skall bli nöjd.
Avsluta städningen med att flytta om lite på bänkar och bord.
Och vips känns det som lite extra.
Nu är det ju underbart att bara plock in något vackert från naturen.
Så gör jag ...
Sen när jag är nöjd och glad så tar jag fram mina pärlor och FORTSÄTTER att städa...
fast i mina pärllådor inför kommande smyckekurser i veckan.
 Det är så rogivande så där kan jag sitta hur länge som helst.
 Och nu e det klart.
Lite somrigt och sött.
Imorgon skall jag göra sommarbutiken klar.
På återseende / Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar