måndag 16 maj 2011

Jag är mega trött idag...

Inte undra på...
Hade ju en långweekend med mina bästisar på Österlen i helgen.
Mycket vackert har vi tittat på.
Mycket (super-) gott har vi ätit.
Och alldeles för mycket har jag shoppat.
Jag har haft otroligt trevligt och roligt.
Många skratt blev det.
Och idag har jag fixat i ordning min sommarbutik.
Så nu är det bara till att komma och handla...
Bilder kommer i morgon då jag fick hålla på tills det att det var mörkt.
Jag har ju inte hunnit att köpa någon bra lampa dit ännu.
Men nu är det klart och det känns skönt.
Alla smyckena, pärlorna och allt tillbehör finns nu (nästa) på ett och samma ställe.
Så i morgon skall jag göra smycken, smycken och åter smycken.
Det är faktiskt lite tomt på hyllorna.
Har oxå lite beställningar inför examen. Kul.
Och inte nog med detta, jag har fått en låda med nyheter i dag oxå.
Lite av dagens nyheter.
 Så nice. 
Jag vill ha dom allihopa.
Ny dag i morgon med nya möjligheter och nya bilder.
God natt / Gunilla

torsdag 12 maj 2011

Nu e det dags igen...

I kväll blir det smyckekurs för 8 st nyfikna tjejer.
Ska bli jättekul.
Och i morgon bär det av på en lite tripp igen med mina underbara tjejkompisar.
Vi har alltid så kul.
Det kommer att bli mycket skratt, god mat och många trevliga stunder.
Och vart skall jag denna gången da?
Jo till mitt "favo-ställe", Österlen.
Tråkigt tänker ni, hon var ju nyss där.
Men inte, det finns så många vackra, mysig och trevliga ställen där så man kan aldrig få nog.
Och man upptäcker nya pärlor varje gång.
Och nu tror jag att alla äppelträden står i full blom och då är det ju helt underbart vackert.
Men jag är inte där än. 
Först skall det ju som sagt bli pärlkurs i kväll och som vanligt tycker jag att det skall bli jättekul att träffa ny nyfikna människor.
Får se vad jag bjuder dom på i kväll...
Pärlor har jag ju ingen brist på och inte på fantasi heller.
Höres på måndag / Gunilla

måndag 9 maj 2011

Men hallå...

Var tog denna helgen vägen?
Varför går tiden alltid fortare när man har roligt och är ledig?
Har haft en underbar helg med mycket sol och värme i dubbel bemärkelse.
Kanske inte hann boka av allt som stod på helgens lista men vad gör väl det.
Det kommer ju fler daga och fler helger.
Idag är det en ny dag med nya möjligheter.
Så nu är det till att kavla upp armarna och ta vid där man slutade i fredags.
Packa upp, flytta och sortera.
Hittade lite nytt i gömmorna.



Bra med  lite "stor röj" ibland.
Finns att köpa hos Holly Design
Ha det gott i solen / Gunilla

fredag 6 maj 2011

Ordning och reda...

Städa, städa varje fredag och så varje jul...
det tycker jag e kul.. 
Not!
Nej det är faktisk inte så tråkigt om man belönar sig med något litet, litet.
En bukett blommor kanske, en liten krukväxt, ett nytt vacker ljus eller någon annan liten kul sak till hemmet.
Då blir det ju lite "omstyling" varje vecka på köpet.
Det behövs ju så lite för att man skall bli nöjd.
Avsluta städningen med att flytta om lite på bänkar och bord.
Och vips känns det som lite extra.
Nu är det ju underbart att bara plock in något vackert från naturen.
Så gör jag ...
Sen när jag är nöjd och glad så tar jag fram mina pärlor och FORTSÄTTER att städa...
fast i mina pärllådor inför kommande smyckekurser i veckan.
 Det är så rogivande så där kan jag sitta hur länge som helst.
 Och nu e det klart.
Lite somrigt och sött.
Imorgon skall jag göra sommarbutiken klar.
På återseende / Gunilla

torsdag 5 maj 2011

Underbart är kort...

Ja alldeles för kort....
Hade gärna haft en veckas mys till.
Men man får inte alltid som man vill.
Idag har jag fått ägna mig åt shopping istället.
Inte dumt det heller.
Har köpt lite nytt till Holly Design.
Svårt att välja bara.
Men jag tror mycket på vintage och antikfärgad brons nu till sommaren.
Vad tror ni?
Ursöt klocka...
.
Tjingeling / Gunilla

onsdag 4 maj 2011

Nu e de slut....

på min "lata" vecka med shopping, långa promenader, god mat och mycket mys.
Jag och min man har tillbringat en vecka på Österlen.
Underbart.
Och det gick fort.
Så nu får man återgå till verkligheten.
I dag har det varit full rulle.
Hade massor att göra som ingen hade gjort när jag var ledig.
Hmmm...
Så e det när man jobbar åt sig själv.
Efter massor av ärenden satte jag mig ner och bara spottade ut änglar...
Det blev många.
Hur många fina som helst och ingen var den andre lik.
Kolla.
 Mina underbara doftljus fick dela med sig av zinkfatet under fotograferingen.
Visst är dom söta?
Detta ljuset doftar helt underbart....
Ljusen är köpta i Veras Butik
  Dröm sött / Gunilla

onsdag 27 april 2011

Så får det bli...

Nu tar jag (och min man) semester en vecka eller så.
För det tycker vi att vi är värda.
Ha det gott, för det skall vi...
 Ses om en vecka / Gunilla

måndag 25 april 2011

Förr eller senare....

kommer det att bli jättebra.
Men, varför tar allting så lång tid.
Jag vill bli klar fort...
Nu är i alla fall friggeboden urstädad ordentligt.
Hyllor och möbler på plats.
(Måste bara fixa bättre belysning.)
Så då e det "bara" att fylla på med alla mina smycken 
och alla olika pärlor, berlocker och andra saker för smycketillverkning.
Min sommarateljé kommer att bli jättefin.
Packa ner och packa upp och bära, bära, bära 
det är vad jag får göra de närmsta dagarna om det skall bli klart någon gång.
Hoppas att hyllorna och väggarna räcker till.
För pärlor finns det gott om.
Kom och låt dig inspireras.
Snart slår jag upp portarna och då är ni välkomna../ Gunilla