fredag 15 februari 2013

Ni är roliga ni...

Tänk vad vi människor är nyfikna.
Rubriken på inläggen är viktiga för att många skall läsa.
Helst något lite dramatiskt...
Javisst, så är det.
Det blir mer än dubbelt så många läsare om man skriver 
tex.
eller
eller
Ja, så är det.
Ja och så gillar ju alla tävlingar oxå förstås.
Det gör jag med *ler*.
Och ni det kommer snart en tävling här.
Jag är så glad att så många vill titta in till mig här på bloggen.
Det är så himla kul.
I gårdagskväll gick det i skapandets tecken.
Jag gjorde jättefina (tycker förstås jag) armband
med mina underbara skallar, lite bling bling 
och annat smått och gott.
Har inte hunnit fotat ännu så men bildbevis kommer.
Ta hand om er. 
Kram / Gunilla

torsdag 14 februari 2013

Jag blir tokig...

Nu har jag snart letat överallt.
Man blir ju så frustrerad när man inte hittar det man söker.
Har förmodligen lagt det på en "jättebra" plats.
Och inte kan man sluta leta heller.
Tittar flera gånger på samma stället...
Så dumt.
Saker kan väl inte bara försvinna eller kan dom det???
Oj visst ja...
En fin ALLA HJÄRTANS DAG
(och alla andra dagar)
 önskar jag er.
Och ni kväll blir det smycketillverkning.
Längtar...
Nu kall jag ta en långpromenad för MITT HJÄRTAS skull.
Vad skall du göra i dag för din skull?
Kram / Gunilla

onsdag 13 februari 2013

Bland det bästa jag vet...

är att få vara med min hund Rocco.
Han ger mig så mycket glädje så jag glömmer både tid och rum.
Idag har vi försökt oss på att valla.
Vi är inga stjärnor på det.
Men vi tycker att det är förbaskat roligt.
I alla fall jag.
Han undrar ofta vad jag menar...
Ha, ha ibland jag med.
Men vi kämpar på.
Motion ger det och roligt har vi.
Förresten vet ni om att jag säljer stora jättefina lammskinn?
950:-/st
Ha en skön Lillördag
Kram / Gunilla

tisdag 12 februari 2013

Lite bling bling...

Ja visst.
I dag kommer det mer bling bling från himmelen.
Och helt ärlig..
Vad har vi att vänta?
Ni vet ju redan att jag inte gillar det 
men från och med idag 
har jag bestämt mig för
att inte gnäll och klaga mer över vädret EVER...
Så det så...
Det är ju inget man kan göra något åt.
Så nu får det vara vilket väder som helst 
det skall inte påverka mig och mina dagar.
Jag ska i stället anpassa mig.
Låter bra va?
Här kommer lite bling bling 
och annat smått och gott från mig som snart dyker upp hos 
Ha en underbar dag så ses vi snart igen.
Kram / Gunilla

måndag 11 februari 2013

Härligt, härligt..

Helgen har varit så bra.
Den har gått i "må bra" tecken.
Mycket egentid.
Har jag ju varit lite utsvulten på.
Långa promenader.
Med  "bästis vännen"och utan .
Härligt!
Träffat nya kollegor.
Super duper kul.
Jag älskar att lära känna nya människor....
Tu man hand middag med D hemma.
Har ju inte hört till vanligheten det heller.
Små små saker som gör att vardagen blir lite lyxigare.
I och för sig så har det ju varit helg
 men jag tror ni förstår vad jag menar.
Och i kväll kommer mina "favvo tjejer"
på middag  
kan det det bli mycket bättre start på veckan.
Härligt!
Bjuder på lite bilder från mitt vardagsrum idag.
Väskan är köpt  här
Ps. jag gillar turkost oxå.
Va rädda om er / Gunilla

lördag 9 februari 2013

Fixat lite här och där...

Ja, nu är man i fixartagen.
Har man väl börjat så är det ju svårt att sluta.
Det ena drar ju med sig det andra.
Skrivbordet är på plats...
Men långt i från färdig fixat.
In med hyllor och skåp till alla tråkiga pärmar.
Måste oxå  fixa till väggen ovanför med något snyggt.
Det har nämligen suttit en "gräslig" spegelvägg där.
Smaken förändra och det är ju tur det.
Lite fix i vardagsrummet har det också blivit.
Man tager vad man haver så,
lite gammalt och lite nyinköpt blev det.
Ha, ha måste älska cerist just nu...
Lamporna fyndade jag på City Gross.
Var precis vad jag letat efter.
Nöjd!
Nu blir det långpromenad i ett soligt vinterlandskap.
Det kom ganska mycket snö i natt.
Ganska onödigt tycker jag, men, men vad göra...
Ha en fin lördag /Gunilla

torsdag 7 februari 2013

Ni är underbara...

Javisst, så är det.
Vad vore en blogg utan läsare?
Inte mycket...
Roligt att så många är inne och läser om lilla mig och mina dagar.
Över 13000 sidvisningar.
Wow, kunde aldrig drömma om det.
För mig är det galet många...
Men vilka är ni?
Synd bara att inte fler lämnar en lite kommentar.
Skulle vara så roligt att se vilka ni är...
Vad ni tycker och...
Ja, ja..
Nu verkar det som om min "blogg-inspiration" är tillbaka i full kraft.
Jag skulle nog kunna göra ett inlägg både morgon och kväll.
Det finns massor att dela med sig av.
Så...
Här kommer lite nytt på smyckes-fronten.
Finns att köpa hos www.hollydesign.se i slutet av Februari.

Nu ska jag baxa möbler så det blir klart någon gång.

Förresten är det någon som behöver en liten Teak-byrå.
Kan bli din för endast 200:-
Glöm inte bort...
 Vi är alla kapten på vårt eget skepp.
Kram / Gunilla

onsdag 6 februari 2013

Jag vill så mycket...

Ja, det finns så mycket som jag vill göra.
Fixa nytt kontor.
Behövs nu som egenföretagare.
Lull lulla här hemma.
Är "lite" eftersatt vill jag lova.
Komma i gång med mitt nya jobb.
Jag har ju redan tjuvstartat lite.
Göra smycken.
Är på G.
Shoppa lite smått och gott till garderoben.
3 T-shirts har det blivit.
Ja listan kan göras låååååång......
Men just nu har jag bar hunnit med att rå om mig själv och min familj.
Nog så viktigt.
Många långa promenader har det blivit.
 med massor av funderingar och massor av eftertankar.
Jag reflektera och tänker bra när jag är i skogen.
Jag börjar ju ett helt nytt kapitlet i mitt liv och det är inte så lätt att släppa allt som varit.
Hjälp.....jag har tagit ett stort steg.
Men det kommer att bli bra...
Jag vet det, för det har jag bestämt *ler*.
Bilder från det som skall bli mitt nya kontor.
Ha en skön lill lördag / Kram Gunilla

lördag 2 februari 2013

Februari...

Hej alla glada nu är det sol ute och det känns för en stund som  "lite" vår.
Underbart och skönt.
Hos www.hollydesign.se bjuder vi på lite Februari "godis".
Varje månad kommer jag att ha något extrapris i webbutiken.
Så håll koll.
 Februari-Extra 
Du får en sträng sötvattenspärlor för varje 100 lapp du handlar för
gäller tom 15/2-13

HOS HOLLY DESIGN

FINNER DU ALLT DU BEHÖVER

FÖR ATT GÖRA EGNA SMYCKEN.

Snabba leveranser.

Välkommen att fynda/ GUNILLA 

fredag 1 februari 2013

Då var det slut...

Japp, nu har jag slutat min "anställning" efter lång och trogen tjänst.
1997 började vi som kontaktfamilj
 och
 2002 valde vi att jobba som jourfamiljehem. 
Många barn har bott hos oss
 och 
vi har haft förmånen att lära känna massor av människor 
vi kanske inte skulle mött annars.
Det blev en livsstil.
En annorlunda sådan.
Ibland en jättestor familj ibland en lite mindre.
Det var ett jobb 24 timmar om dygnet 335 dagar om året.
(vi hade 30 dagar semester)
Det har varit lärorikt.
Vi bär många fina minnen med oss även om det ibland har varit tufft.
Alla dessa underbara barn.
Som ibland nästan har gjort oss gråhåriga.
Som vi har skratta tillsammans med och också åt.
Ni har berikat våra liv även om det ibland har varit tungt.
Vi ångrar inte en dag.
Men nu börjar jag ett nytt kapitel i mitt liv.
Men mer om det en annan dag....
Ha en skön helg/ Gunilla