fredag 6 april 2012

Lång Fredag =

Låååååång promenad.
I dag blev det lång promenad med ett gäng 
4 fyrfotade och deras hussar och mattar.
Vi gick i ca.3 timmar i Dröstorp på Öland.
Äggmackor och te var så klart med
+ vatten och hundgodis.
Det var halvmulet och lite blåsig men vad gör väl det med trevlig sällskap.
Det var ett 20 tal hundar och deras ägare.
Härligt att se hur hundarna läser av varandra.
Vi såg massor av blåsippor.
Vackert.
Nu är vi lagom trötta och goda inför en myskväll i soffan.
Lägg av matte jag vill sova nu.
Glad Påsk på er alla jag känner, 
nära och kära och alla ni andra 
Kram Gunilla

torsdag 5 april 2012

Just nu...

händer det så mycket runtomkring mig.
Så jag måste stanna upp en stund och samla krafter.
Livet är ganska orättvist.
Har svårt att tro att allt har en mening.
Känns inte så just nu.
Tag vara på livet det går inte i repris.
Vi ses i morgon med nya krafter.
Ha en härlig skärtorsdag / Gunilla

måndag 2 april 2012

Det blev...

ett litet uppehåll.
I bland hinner man inte riktigt med.
Helgen gick lite snabbare än väntat 
men jag har hunnit med allt som jag hade planerat.
Dock blev det inga inlägg här på bloggen.
Och så kan det bli ibland.
Bilderna på de utlovade halsbanden kommer en annan dag.
Ty i dag är det lite fix och sånt här hemma
för jag skall ha tjejmiddag här i kväll.
Mysigt!
Så nu bakas det efterrätt och dukas.
Guttans gutt.
Det kommer bli en härlig afton med massor av skratt.
Underbart!
I stället för en blomma på bordet.
Lite påsk utanför dörren.
Kälken får hänga med ett tag till.
Inte så mycket påskpynt här inte.
Så här skall efterrätterna se ut.
Mina är inte klara än så detta är en lånad bild.
Snart blir det joggingtur i skogen och sen det sista fixet inför kvällen.
Ha en härlig dag / Gunilla

fredag 30 mars 2012

Sista dagen...

I morgon är det sista dagen med
20% på hela sortimentet
hos 
Ingen snö i sikte här än.
Men lite kallare har det allt blivit.
Men det tar vi ingen hänsyn till.
Har fixat lite ute idag.
Planterat lite fler penséer och påskliljor.
Och lite nya smycken har jag också hunnit med.
Här är några öronhängen i härliga vårfärger som jag gjorde häromdagen.
I morgon visar jag nya halsband av mockaband m. m.

Nu önskar jag alla en mysig fredagskväll / Gunilla

torsdag 29 mars 2012

10 för dom stora och 5 för dom små...

Kom och köp!
Jag har hittat massor av nya lerkrukor i "Guldgruvan".
Olika storlekar och modeller.
Och dom kan man ju ha till mycket.
När jag hade min inredningsbutik 
(för så där ca. 100 år sedan)
då målade jag krukor och sålde som ytterkrukor.
Och nu står dom här till ingen nytta.
Så är ni i behov av krukor så kom förbi och köp.
Så här har jag använt mina.
Här skall planteras örter.
Och här har Mårbacka fått ny jord runt fötterna.
Vad mer kan man använda dom till?
Förslag.
Nu blir det lunch i stan med maken.
Fånga dagen / Gunilla

onsdag 28 mars 2012

Lucky me...

Nu är jag (nog) helt återställd efter en krasslig vecka.
Började gårdagen med en försiktig jogging runda.
Sedan bar det av med vänner till
Vilket underbart ställe det är.
Och vilken god fika dom har.
Mumms.
Hittade mig ett par vår-och sommarbots.
Jag blev så glad.
Och dom var "superduper" sköna.
När jag kom hem fick jag sätta fart 
och göra ett gäng
skyddsänglar.
Dom var helt slut (igen).
Här kommer några av dom.
Några nya öronhängen blev det oxå.
(Bilder en annan dag.)
Det var en toppen dag helt enkelt.
I dag är det en annan dag.
En skrivbordsdag.
Var rädda om er / Gunilla

måndag 26 mars 2012

Hej på er...

Hur har er helg varit?
Vår helg har varit helt fanastisk.
Som min son sa när han var mindre.
Nu njuter jag i fulla drag.
Älskar denna årstiden.
Och bättre och bättre blir det dag för dag.
Dagarna blir längre, soligare och varmare.
Alltid spännande att se vilket väder det bjuds på varje morgon.
För det är ju inte självklart att solen skiner från en klarblå himmel.
Och det bästa av allt är att man inte heller har dom kraven nu.
Som man har mitt i sommaren.
Allt utom snö och regn är ok...
Och här kommer fler "pärlfriggebobilder"
Ha en skön kväll / Gunilla

söndag 25 mars 2012

VÄLKOMNA...

Nu är det klart.
Nu är ni välkomna hem till mig för att se hela mitt sortiment.
Här finns 
ALLT FÖR ATT GÖRA EGNA SMYCKEN
massor av fina
PÄRLOR
många vackra
SMYCKEN 
(designade av mig)
och underbara
LAMMSKINN
från gården.
VÄLKOMNA!
Jag har inga fasta öppettider än.
Utan slå en signal om ni vill komma och kika.
070-3699255
eller kika in när ni är ute och far.
Adress:
Krokagården 
Krankelösa (klicka för karta)
söder om Kalmar
Hoppas vi ses / Gunilla

lördag 24 mars 2012

Pärlor för hela slanten...

I dag har det bara varit pärlor, pärlor, pärlor.
Pärlor på höjden, pärlor på tvären, japp pärlor hela dagen.
Men nu är det klart. 
I morgon kan jag slå upp porten till min friggebod.
Ja så har min dag i solskenet sett ut.
Hur har er dag varit?
Vi ses i morgon / Gunilla