söndag 18 december 2011

Gillar utlottningar.

Oj vad mycket fint alla lottar ut på sina bloggar nu i juletid.
Lite extra snälla tror jag i väntan på tomten.
Kan det vara så?
Ljuvligt -   hem och inredning
kan ni vara med i utlottningen av
 fin fina saker från Nyblom och Kollén.
Missa inte detta.
Återkommer straxt / Gunilla

lördag 17 december 2011

Det gick snabbt...

I morse när jag vaknade så snöade det.
Faktiskt riktigt vacker.
Stora fina snöflingor som föll så vacker till marken.
Det höll på hela förmiddagen.
Men sen sprack det...
Det blev inte mer än så.
Det blev bara blött och slaskigt.
Och nu är snön ett minne blott.
Så har vi det oftast med snön i denna regionen.
I dag har jag gjort en hoper öronhängen
 och enkla kedjor (som man kan ha skyddsänglarna i).
Men allt har jag packat ner tillsammans med lite klockor 
och skall åka och lämna till en av mina återförsäljare.
Kanske blir det julklappar?
Bara 80.- / paret
Allt detta skall dom få + lite till.
Njut av helgen / Gunilla

torsdag 15 december 2011

30 % Julrabatt...

Nu lämnar vi 30 % Julrabatt på alla porslinspärlor 
Nu kan du välja och vraka och fylla på ditt förråd med pärlor.
Eller ge bort i julklapp.
Det är så många fina att välja på.
Passa på.
Nu skall här göras halsband i långa banor.
Ha en trevlig torsdag / Gunilla

tisdag 13 december 2011

Till Gunilla... Från Gunilla!

En riktigt God...
Hmmm...Äh....trevlig tisdag.
I dag kom det ett litet paket till MIG.
En lite förtidig julklapp som jag hade handlat till mig själv. 
Bra tycker jag för då behöver man ju inte ens byta...
Jag var i STORT behov av något nytt till byrån i sovrummet.
Och vad hittade jag väl då?
 Jo, dessa fina gjutjärns-ljusstakarna från Louise Interiör
Dom har så mycket fint.
Och helt plötsligt så såg jag att jag behövde något mer dit.
Jag tror jag vet...
Men det det får jag väl önska mig av tomten.
Nu burrar jag ner mig i soffan.
Ha det gott / Gunilla

måndag 12 december 2011

Vilket vinstregn...

God morgon till en ny och skön vecka.
Spännande att se vart den för oss.
Jag börjar med att visa er en underbar blogg som jag följer.
Kika in där den är helt underbar.
Hon firar dessutom att hon har sååååååå många besökare
 med ett kolossalt vinstregn.
GÅ IN OCH KOLLA HÄR.
Verkligen värt ett besök.
Fånga dagen / Gunilla

söndag 11 december 2011

Julklapps shopping...

I dag blir det en runda till staden för att inhandla årets julklappar.
Jag tycker att det är roligt att shoppa loss.
Har ni handlat klart än?
Jag brukar alltid vara ute i sista minuten. 
Men så har jag inte tänkt att det skall bli i år.
Och vi skall nog hinna med en fika eller lunch på stan också.
Mysigt.
Här har ni några julklappstips från mig.
Ha en skön 3:dje advent / Gunilla

lördag 10 december 2011

Lite blandat och sött...

Lördag igen.
Som sagt veckorna bara rusar fram.
Denna veckan har varit underbar.
Lugn och fin och jag har hunnit med det som var planerat.
Skönt.
Denna helgen skall jag nog köpa alla julklapparna.
Så är det löst.
Fixade några smycken och berlocker i går eftermiddag.
Spiralarmbanden med rosen på går  som smör i solsken.
Kul att ni gillar mina nyheter.
Så här kommer fler + lite berlocker.
Allt finns att köpa hos www.hollydesign.se.
Massor av berlocker för bara 25.- / st
Ha en trevlig lördag / Gunilla

fredag 9 december 2011

En julklapp som värmer.

I dag har jag varit och hämtat massor av underbara lammskinn.
Jag blev så glad att dom hann blir klara till jul.
Vi säljer dom för 950.- / st.
En uppskattad julklapp.
Dom finns i grått och vitt.
Och dom är ju helt olika allihopa.
Inget är det andra likt.
Dom är så vackra och fina.
Helt underbara.
Skulle helst vilja behålla alla själv.
Men det går ju inte, har redan lammskinn nästan överallt.
Och alla kommer från vår egen uppfödning.
Först till kvarn gäller / Gunilla
070-3699 255

tisdag 6 december 2011

Har inte tid med sånt...

Nej vem har det.
Idag har det varit en sådan där dag då man prövas lite extra.
Eller ganska mycket extra.
En riktigt otursdag.
Och sådant har man ju inte tid eller lust med.
Men men nu får det räcka...
Det har jag bestämt.
Nu står väskorna  laddade 
och jag är snart på väg till ett STORT gäng glada tjejer 
och skall  visa dom hur man gör smycken.
Jag älskar det.
Tycker att det är såååååå himla roligt.
Spännande att se vad dom hittar på.
Kanske blir det något liknade detta, som jag gjorde i går.
Ha en kul kväll / Gunilla

måndag 5 december 2011

Tiden bara springer iväg...

Ojsan  hoppsan hejsan.
Ja nu var 2:a advent avklarad.
Och det går med storm steg mot jul.
I dag är det en sån där dag med en massa måsten.
Fixa lite här och lite där.
Skönt att få det gjort.
Har ni köpt alla julklappar än.
Nej, inte jag heller.
Har inte ens börjat.
Men det löser sig.
Vi är inte så stor släkt så det går ganska fort.
Har inte hunnit fota fler smycken men det kommer jag lovar.
Men bjuder på ett par bilder från mitt köksfönster.
Så kan man använda berlockerna.
Ses i morgon / Gunilla

söndag 4 december 2011

Festligt och vackert...

Mer glitter och glamour.
I går tog lusten och idéerna aldrig slut.
Jag formligen spottade ut nya smycken.
Nästan hela dagen.
Jag kunde nog ha hållit på hur länge som helst.
Men man måste ju vara lite social och så när det är lördag.
Det var ju inget vidare uteväder, eller hur?
Men på förmiddagen så var vi ute i trädgården och....
ja just det, plockade in trädgårdsmöblerna och grillen.
Lite sent kan man ju tycka men men såna är vi...det har ju varit så fint och varmt.
Allt detta skapade jag sedan under eftermiddagen i min tomteverkstad.
Det får mig att tänka på fest och  party.
Me like.
Tjoho, men det var inte allt.
Det kommer mera...
Ha en skön 2:a advent. / Gunilla