tisdag 13 september 2011

Fy sjutton...

Vad det är roligt att göra smycken.
Jag tror att jag skulle kunna hålla på dygnet runt.
Synd bara att man måste handla mat, 
laga mat, äta mat, diska, städa, tvätta m.m.
och sist men inte minst sova.
Fy sjutton vilket slöseri med min "pärltid".
Helst det där med att sova.
Vet ni om att man sover bort 
ca. 200000 timmar i sitt liv.
Rätta mig om jag har fel...
Här e lite av det som jag har åstadkommit
det senaste dygnet.
Finns att beställa hos www.hollydesign.se
Jag har fler bilder men dom suger jag på ett tag till.
Välkommen åter! / Gunilla

måndag 12 september 2011

Nu är man på G...

Hejsan igen.
Här kommer ett gäng bilder 
på det som blev gjort i gårdagskväll och hittills idag.
Nu blir det lunch.
Sedan blir det mer skapande / Gunilla

Helt otroligt...

Tänk att jag, lilla jag, har läsare över hela världen.
Fantastisk att människor i tex. Singapore kan se och läsa
om hur roligt jag tycker det är att göra smycken.

Sidvyer per land
Sverige
1 005
USA
187
Tyskland
18
Singapore
13
Finland
5
Ryssland
5
Kanada
3
Malaysia
3
Lettland
2
Norge
2
Ja så här ser statistiken ut.
Ses snart igen / Gunilla

söndag 11 september 2011

Nu e man med igen...

Undrar ni vart jag har tagit vägen?
Har bara varit lite ur gängorna.
På väg att bli sjuk, men jag lurade dom. 
Bacillerna alltså.
Tog det lugnt ett par dagar, väldigt, väldigt lugnt.
Låg mest som en hög i soffan och sov och kikade lite på tv.
Men i fredags stog jag på benen igen.
Och då fanns det mycket att göra.
Låg lite efter liksom.
Men för att stärka mig ännu mer 
så tog min man, valpen och jag en tur till Öland 
med husbilen från lördagen till söndagen.
Så nu e man verkligen utvilad och laddad för en ny vecka 
med nya utmaningar och massor av skapande.
Nu skall här göras massor med höstsmycken.
Jag kör på brunt, beiget, lila, svart och rött till en börja med.
Här är lite smakprov.
Det var allt för idag.
Men det kommer mera.
Jag lovar / Gunilla

måndag 5 september 2011

Kräftor, dessa underbara djur...

I helgen var jag, min man, Rocco
och ett gäng goda vänner i Hovmantorp.
Och där stod kräftor överst på dagordningen alla tre dagarna.
Vi fiskade kräftor, vi kokte kräftor och vi åt kräftor.
Vi plockade ett gäng kantareller oxå.
Det är gott om svamp i år.
Allt var gudagott...
Jag älskar Gamla Näs (som stället heter)
och jag älskar kräftor.
Detta är en stuga utan el, vatten och alla andra
bekvämligheter och det är det som är så mysigt.
Vi är ett supergäng som alltid har trevligt tillsammans.
Så det blev en  underbar helg.
Men nu är det måndag
och man är tillbaka verkligheten igen.
Man får se vad denna veckan bjuder på.
Hej Då / Gunilla

torsdag 1 september 2011

Inte ens en lite pärla...

I går hade jag en "pärlfri" dag.
Inte riktigt frivilligt, utan jag det bara blev så.
Dagen var fulltecknad med andra saker 
och tiden räckte inte riktigt till.
Har det tyvärr lite körigt i dag oxå.
Så blir det ibland.
Men i morse gick jag en liten skön 
skogspromenad med min valp.
För att ladda med lite energi.
Man behöver det ibland.
Har haft brinnande huvudvärk nu i 2 dagar. 
Inte bra...
Så i dag blir får det nog bli "pärlfritt" oxå.
Så här skönt hade vi det i morse.
 See you later/ Gunilla

tisdag 30 augusti 2011

Aj lööööv it...

Ja, tänk att man kan bli så glad av 2 små bruna kartonger.
 När DHL-bilen kom i morse 
kändes det nästan som att det var julafton (i augusti).
Tänk att det kan rymmas så mycket kärlek,
inspiration och glädje i 2 kartonger.
Ja dom var ju så klart fulla med NYHETER.
Här e ett axplock.
Helt underbara...
Ursnygga svarta rosor.
Massor av fina berlocker m.m.
Lite smått och gott.
Blandade halvädelstenar.
Så mycket nytt och spännande inför hösten.
Nu skall det packas upp, prismärkas och läggas in i webbutiken.
Så i kväll vet jag vad jag skall göra.
Vad tror ni?
Jo, nya smycken förstås.
Så nu får man inte ligga på latsidan.
Vi höres / Gunilla

måndag 29 augusti 2011

På att igen...

Japp, nu e det ny vecka 
och nya utmaningar och med nya möjligheter.
Idag tog jag var på det underbara morgonvädret 
och tog en ganska lång valp promenad i skogen 
och det var såååå vackert.
I går var jag och tjuvkikade lite
på vad som komma skall i höst.
Jag menar kläder, skor och accessoarer mm.
Och herre gud man kan ju ha allt.
Lite åt country stuket, tyckte jag.
Och alla affärerna såg ut som färgpaletter.
Man kan ju helt enkelt ta vad man har.
Allt verkar vara tillåtet.
Bra.
Själv är jag lite sugen på "vintage-stilen"
"Lite bondromantiskt".
Tex. så här.
Långt brunt läderband med större berlocker 120.-
Berlock 35.-
Öronhängen 60.-
Oj oj oj, nu vräker regnet ner,
vilken tur jag hade på min morgonpromenad.
Nu blir det "goofika" med trevligt sällskap.
Ha det gott / Gunilla

söndag 28 augusti 2011

Antigen eller...

Ja, varför kan det inte vara lagom?
Igår höll man på att svettas ihjäl
och idag blåser man bort.
Och nu regnar det massor oxå.
Tur man hann att ta morgon promenaden.
Nu kör vi 50 % på allt bronsfärgat hos 
www.hollydesign.se tom. den 4/9.
Passa på att fynda.
Det gäller även de underbara klockorna.
Jag behöver göra plats för lite höst nytt.
Det har kommit mer nya silverfolie pärlor.
Många olika färger och storlekar.
Bilder kommer.
Nu skall jag till staden för shopping .
Bye bye / Gunilla

lördag 27 augusti 2011

Svettigt värre...

"Huanamej" vad klibbigt det är i dag.
Jag älskar sol och värme 
men inte sådan här svettig och klibbig värme.
Den tar ju musten ur en.
Efter en förmiddag utomhus 
är det faktiskt skönt att få komma in.
Och svalka sig...
Har suttit och pulat med lite nya höstsmycken.
Har massor av idéer
men dom skall se bra ut i verkligheten oxå.
Blir inte alltid som man har tänkt sig.
Men jag jobbar vidare.
Jag är inte den som ger upp.
Här kommer 2 medaljonger som jag blev nöjd med.
Så fortsättning följer...
Ha en skön lördag / Gunilla

fredag 26 augusti 2011

Fredag igen...

Herregud vad veckorna går fort.
Gör era oxå det?
Och snart är det redan September.
Vart tog Augusti vägen?
Det känns som den liksom bara försvann.
Jag hann inte med.
Så nu e det hög tid att göra lite höstsmycken.
Bort med allt turkost, vitt och rosa från arbetshörnan
och fram med lite mer höstliga färger.
Och eftersom jag själv inte är så mycket för
de brända färgerna så får jag ju 
hitta på lite andra kombinationer.
Ni skall få se...
Här är i alla fall lite mer nyheter.
Vackra glashjärtan som finns i olika storlekar och färger.
Kommer snart att finnas på hemsidan.
Nu blir det shopping / Gunilla

torsdag 25 augusti 2011

Ingen sovmorgon...

Nej, inte här inte.
Idag står det mycket på "programmet".
Då får man allt stiga upp i ottan, om man skall hinna allt.
Packa varor (angenämt ), städa (mindre angenämt), 
göra lite beställningar och lite höstnyheter (mycket angenämt),
en sväng till staden
för att uträtta lite av varje (ganska angenämt)
och sist men inte minst valpkurs i kväll (ur kul).
Men förts lit bilder på nyheter.
Och sedan en promenix med Rocco.
Stora härliga handgjorda glaspärlor.
Finns snart i webbutiken.
Tjingeling/ Gunilla