fredag 28 mars 2014

Bra, bättre, bäst...

Hejsan alla glada denna underbara soliga fredag.
Man kan inte vara annat än på topp
Här kan ni läsa mitt senaste inlägg på min nya blogg


Halsbandet finn hos www.hollydesign.se
Välkommna!
Ha en fin fredag // Gunilla

onsdag 26 mars 2014

Nu kan ni passa på att fynda...

Hej allihopa.
Nu kör jag 
NYÖPPNINGERBJUDANDE  
hos
20% 
PÅ ALLA PÄRLOR 
OCH 
HELA TILLBEHÖRS-SORTIMENTET
Vi firar att vår fina hemsida är "klar".
Webbutiken är den finaste pärlbutiken på nätet.
Och jag tror inte någon slår våra priser.
SÅ...
Passa på att shoppa loss och lägg på lager
HAPPY SHOPPING PÅ ER ALLA
Hoppas vi hör snart igen // Gunilla

tisdag 4 mars 2014

NYA BLOGGEN

Nu finns min nya blogg på Holly Designs nya sida
och den hittar du här
Så följ mig gärna där 


Men jag kommer att kika in här lite då och då i en övergångsfas.
Hej så länge / Gunilla

Nu händer det saker


Vi på Holly Design har valt att byta plattform på vår e-handel och här kan ni kolla på resultatet, www.hollydesign.se (kicka på adressen).
Det känns som ett bra och naturligt steg och roligt att kunna samla allting som har med Holly Design på en och samma sida. Så hädanefter kan ni läsa om vad som händer här på bloggen och samtidigt hålla kolla på när våra nästa smyckeskurser är.
Vi är just nu i en övergångsfas, nya varor läggs in hela tiden och vi hoppas ni kan ha överseende med att allting inte är helt i ordning. Skulle du stöta på något som inte fungerar som förväntat så skriva gärna en kommentar eller skicka ett mail så kan vi lösa det snabbare.
Vill passa på och tacka grabbarna på WebReady Sweden AB för hjälpen.
Tack och välkomna! 

torsdag 6 februari 2014

Det händer mycket nu...

Ja här är det full fart som vanligt
(fast i lagom tempo).
Nya smycke skapas i massor.
Ny hemsida är på G.
Vi skall snart ha semester.
Pärlor packas fortfarande upp.
Och snön kommer och går.
Idag bjuder jag på lite vårsmycken av agater och metallpärlor.
Ha det gott så ses vi en annan dag.
Kram Gunilla

fredag 24 januari 2014

Det var ett tag sedan....

Oj vad länge sedan.
Men nu är jag här.
Bättre sent än aldrig....
Livet rullar på som vanligt.
Jag jobbar med Mary Kay.
Ett underbart jobb.
Där jobbar jag med makeup och hudvård.
Jag jobbar med Holly Design.
Oxå ett underbar jobb.
Där jag skapar smycken, säljer dom, håller smyckeskurser
och så har jag min webbutik där jag tillhandahåller allt 
som du behöver när du skall göra egna smycken.
www.hollydesign.se
2 jobb som jag brinner för och som ger mig lagom balans i livet :)
Underbart...
Just nu har jag förälskat mig i frostade agater.
Kolla!

Och fler är på gång.
Ha en fin fredagskväll.
Kram / Gunilla

fredag 13 december 2013

Oj, oj vad tiden går...

Ja den går fort när man har roligt.
Just nu jobbar jag mycket och det är jätteroligt.
Jag jobbar ju extra på Cervera i Kalmar.
Samma bransch som jag var i för 30 år sedan.
Och det är lika roligt nu som då.
Så nu blir det inga smyckeskurser.
Men lite smycken hinner jag att göra i alla fall.
Har svårt att låt bli även om tiden är knapp.
Här kommer några ny armband
och lite annat smått och gott.

Ha en skön fredagskväll / Gunilla

torsdag 5 december 2013

Enkelt och snyggt.

Nu har jag hunnit med att göra några nya halsband 
med mina nya fina pärlor.
Här har jag använt frostade svarta agater.
Enkla och vackra.
Passar bra till alla fester framöver.
Vilket tycker du är snyggast?
Jag har min favorit.
Intresserad?
Alla är till salu.
Ha det gott / Gunilla

söndag 1 december 2013

Min dag...

Japp, i dag är det min dag.
Jag är "ledig" från butiksjobbet 
så nu har jag suttit hela morgonen 
och lagt in nya varor i webbutiken.
Men det tar tid.
Men oj så mycket fint jag har köpt...
Det skall bli så kul att sätta sig ner och göra nya smycken.
Längtar.
Snart är det dags att fixa till sig lite för i dag blir det en dag på stan
med dotter vi ska mysa och luncha.
Och så ska jag titta hem en stund till min mamma 
och sedan hälsa på min pappa som fortfarande ligger kvar på lasarett.
Men han är piggare och får nog snart åka hem igen.
Solen skiner från en klarblå himmel så jag tror vi kommer att få en toppendag.
Ha en fin 1:a advent.
Kram / Gunilla

onsdag 27 november 2013

Livet är tufft...

Ja det är det för oss alla men på olika vis.
Men dagarna rullar på i alla fall...
ingen väntar på att man skall hinna ifatt.
Och då är det extra viktig att man omger sig med det man älskar
Nära och kära
Vänner
Uppgifter
Miljöer
och nog så viktigt
att man inte glömmer bort sig själv...
Allt det där har jag 
och gör jag 
och då orkar man.
Så här hemma är det lite extra rörigt just nu...
Men vad gör det?
För mitt i allt detta har det kommit hem massor av 
underbara pärlor som ligger och vänta på att bli uppackade...
Och snart är det deras tur :)
Vi ses snart igen.
Kram / Gunilla