onsdag 27 november 2013

Livet är tufft...

Ja det är det för oss alla men på olika vis.
Men dagarna rullar på i alla fall...
ingen väntar på att man skall hinna ifatt.
Och då är det extra viktig att man omger sig med det man älskar
Nära och kära
Vänner
Uppgifter
Miljöer
och nog så viktigt
att man inte glömmer bort sig själv...
Allt det där har jag 
och gör jag 
och då orkar man.
Så här hemma är det lite extra rörigt just nu...
Men vad gör det?
För mitt i allt detta har det kommit hem massor av 
underbara pärlor som ligger och vänta på att bli uppackade...
Och snart är det deras tur :)
Vi ses snart igen.
Kram / Gunilla

måndag 18 november 2013

Mångsysslare...

Ja, det är jag det.
Och det gillas.
Jag har aldrig tråkigt.
Vi bor ju på en stor gård med travhästar, får, katter och hund.
Så det finns alltid att göra.
Jag designar och gör smycken.
Och även säljer dom :)
Jag håller smyckeskurser både hemma hos mig och hemma hos er.
Jag har en webbutik med allt som behövs för att göra egna smycken.
www.hollydesign.se
Jag är fristående hudvårdskonsult 
och säljer makeup och hudvård av underbara märket Mary Kay.
Och nu skall jag jobba lite i butik till jul.
Och det var inte igår.
Lagom dos av allt gör mig glad....
Ha det bra / Gunilla

torsdag 14 november 2013

Här händer det mycket...

Full rulle som vanligt 
men inte alls betungande.
Många smyckeskurser har det varit.
Roligt att så många vill lära sig att göra egna smycken.
Så nu har jag klämt in 2 stycken kurser till innan jul.
Torsdagen den 21/11 18,00-21,00
och 
Tisdagen den 26/11 18,00-21,00
Välkomna.
Mer information finns på hemsidan 
eller på 
Och under tiden går jag och väntar på en
STOOOOOR
beställning som är på väg hem.
Vi ses snart igen.
Kram / Gunilla

måndag 11 november 2013

Pärlor, pärlor, pärlor...

Javisst,så ser det ut just nu.
Roligt.
Denna veckan kör jag 4 smyckeskurser.
Tisdag, onsdag, torsdag och lördag.
Det finns platser kvar på onsdag och torsdag för dom som är sugna.
Sen kanske jag inte hinner fler innan jul.
Vi får se.
Jag jobbar ju med Mary Kay också
och sedan skall jag jobba lite extra i butik till jul.
Det skall bli så kuligt.
Det är 17 år sedan sist.
Älskar julruschen bakom disk. :)
Välkommen någon kväll / Gunilla

söndag 10 november 2013

Mycket nytt på väg hem...

Hej hopp.
Vad tiden går fort när man har roligt.
Jag har haft en massa smyckeskurser här hemma hos mig 
och det har slagit så väl ut.
Fullt nästan varje kväll.
Roligt.
Så nu måste lagret med pärlor och tillbehör fyllas på.
Här kommer ett smakprov på vad som kommer hem snart.
Vi ses snart igen. 
Kram Gunilla.

fredag 25 oktober 2013

Visste ni?

Jag håller smyckeskurser.
Javisst.
Har gjort det i många år hemma hos mina kunder 
och på olika företag.
Så himla roligt.
Men nu har jag också smyckeskurse hemma hos mig.
Är du sugen på att lära dig att göra egna smycken.
Nästa kurs är nu på måndag.
Mer information hittar du på www.hollydesig.se
Visst ser det härligt ut.
Ha en fin helg / Kram Gunilla

torsdag 24 oktober 2013

Roligt jobb...

Fasen vilket roligt jobb jag har...
Skapa smycken.
Sälja smycken.
Hålla smyckeskurser.
<3
Hålla makeuprådgivningar.
Sälja makeup och hudvård.
Hjälpa (framför allt) kvinnor att känna sig vackra och fina.
Jag bara älskar det.
Att se alla dessa människor bli glada.
Av så "lite"...
Ett vackert halsband som dom skapat själva
eller
att hjälpa dom hitta ett nytt läppstift i den där perfekta färgen.
Alla möten med alla dessa underbara människor gör mig glad.
Jag vågade och jag tog steget.
Lycklig.
Kram till er från mig / Gunilla

tisdag 22 oktober 2013

Ja visst ja...

Minnet är bra men kort.
Känns det igen?
Lovade visa nya smycken med "skallar".
Lusten infann sig inte...
Blir inte alltid som man tänkt sig.
Men här kommer lite annat nytt.
Sugen?
Köp av mig eller varför inte gå på kurs hos mig och gör ditt egna smycke?
Ha det gott så ses vi snart / Kram Gunilla

tisdag 8 oktober 2013

Att må bra...

Jag mår bra när jag får skapa
men tyvärr så innehåller ju livet mer än så...
Vad mår du bra av?
?
Här kommer lite fint som jag ha gjort av mina nya pärlor.
Nästa gång ni kikar in skall jag visa vad jag har gjort av dessa små färgglada "skallarna"
Tjingeling / Gunilla

söndag 6 oktober 2013

Peace and love...

Hej igen, i det fina höstvädret.
I dag skiner solen från en klarblå himmel 
och hösten visar sig från sin bästa sida.
Jag lägger in lite nya varor i min webbutik.
Men snart är jag klar och då skall jag ut och njuta av det vackra vädret.
Här är lite nytt som du kan köpa hos www.hollydesign.se
Och vad jag har gjort med dom får ni se i morgon.
Hej så länge / Gunilla