torsdag 11 juli 2013

Berg och dal bana...

Hej på er,
det var länge sedan.
Det händer lite mycket i mitt liv just nu.
Både positivt och negativt...
Det är ju så livet är...
En riktig berg och dal bana...
I bland fixar man det bättre och ibland orkar man helt enkelt inte..
Så är det och så får det vara.
Det viktigaste är att man fångar dagen 
och tar vara på ALLA stunder.
Både bra och dåliga är viktiga att minnas.
Men lite nya smycken hinner jag alltid med *ler*.
Ha det gott och var rädda om er.
Kram Gunilla

onsdag 26 juni 2013

Änglar, änglar, änglar...

Javisst, i dag står det änglar 
med stora bokstäver på schemat.
Så vad gör väl det att regnet står som spön i backen?
Ingenting. 
Minst 100 stycken skall jag göra 
och
alla kommer att vara olika.
Det ni.
Inte dåligt va?
Jag skall sälja dom på
 Algutsrums Marknad
nu på fredag.
Välkomna!
Hej hopp nu får jag fortsätta om jag skall bli klar.
Ha en fin dag / Gunilla

måndag 10 juni 2013

Solig och roligt...

Hej igen.
Hoppas allt är bra med er?
På Nationaldagen stod jag på marknad och sålde mina smycken .
Det var jätteroligt att träffa kunderna direkt.
Vi hade Nationaltrav (klicka så får ni se mer) här på Kalmar Travet
med massor av aktiviteter.
Ett arrangemang som skall återkomma varje år.
Kul!
Så nu har jag fått blodad tand
och tänker visa upp mina smycken 
Och det blir den 28/6 på Öland.
Välkomna att shoppa!
Ha en fin dag / Gunilla

tisdag 28 maj 2013

Webbutik...

Hejsan alla!
Ni har väl inte missat att jag har en webbutik?
Där kan ni gå in och göra fynd nu.
VÄLKOMMEN HIT
OCH LÅT DIG INSPIRERAS
PASSA PÅ ATT FYNDA
50 %
PÅ ALL TIGER TAIL
(smyckeswire)

HÄR FINNER DU ALLT DU BEHÖVER

FÖR ATT GÖRA EGNA SMYCKEN.

Snabba leveranser.

(En gåva följer alltid med varje beställning)
Välkommen att fynda/ GUNILLA 

torsdag 23 maj 2013

Trav, trav, trav...

Ja så blir det i dagarna 3.
Årets största travhelg äger rum på Solvalla i Stockholm.
Elitloppet (klicka för mer info) på söndag är helgen höjdpunkt.
Och vi skall bege oss dit.
Det är en sån folkfest så det går inte att beskriva...
Det måste upplevas :)
(jag har lånat bilderna)
Ha en fin helg.
Kram / Gunilla

fredag 17 maj 2013

Lite sött och lite salt...

Nya armband blev det.
Och jag tycker att skallarna se ut som goda lakrits skallar
så till det blandar jag lite sött så blir det en lagom blandning.
Men det var inte allt.
Fler kommer en annan dag.
God natt / Gunilla

onsdag 15 maj 2013

Avkoppling...

Solen skiner och jag med den.
Det man inte hinner på dagarna får man göra på kvällen.
Framför tvn kan man uträtta mycket.
Och jag brukar passa på att göra smycken.
Vad tror ni det blev av detta?
Det får ni se i morgon *ler*.
Ha en fin dag / Gunilla

tisdag 14 maj 2013

Små sötnosar...

Hejsan alla läsare.
Nu har värmen kommit.
Härligt.
Detta är bästa tiden på året.
Me like.
Sol och värme, dofter och färger 
och allt annat som gör livet glatt.
Och inte minst alla våra små "djurbäbisar" här på gården.
Helt ljuvliga.
Kolla och njut.
2 föl och massor av lamm har vi fått.
Nu skall jag ut och fylla på i "pärlboden".
Ses en annan dag.
Kram / Gunilla

måndag 6 maj 2013

Finns ni kvar?

Jag finns också kvar...
Men mitt behov att blogga är lite sovande just nu.
Här händer det lite varje dag.
Fick ett föl häromdagen.
Och väntar ett till.
Lamm ploppar ut nästan varje dag.
Kossorna rymmer lite när dom tycker.
Jag gör smycken när jag hinner.
Kalasen står som spön i backen...
Och jag hjälper kvinnor med makeup och hudvård.
Solen skiner.
Så.. jag har det precis så som jag vill.
Och njuter i fulla drag.
Jag kikar in när jag har något nytt att berätta.
Tjingeling / Gunilla

tisdag 9 april 2013

Blandad kompott...

Ja det kan man verkligen säga.
Det ända som fattas mig nu är lite sol och värme.
Och det kommer ju snart.
Jag har medvind...
Jag har ju valt att ta ett nytt steg i livet.
Det steget stavas Mary Kay och det passar mig så bra.
Jag har verkligen roligt på jobbet.
Wow, att få hjälpa till att plocka fram det vackra i varje kvinna som jag möter.
Det är hur kul som helst.
Och det passa mig jättebra att kombinera med pärlor, smycken, djur och natur.
Jag är verkligen glad att jag vågade ta chansen.
Vilken lycka.
Vi ses snart igen.
Kram Gunilla

måndag 8 april 2013

Jo, tack...

jag mår bra.
Bättre än på mycket länge.
Jag trivs med mitt "nya" liv.
Tänk att ha möjlighet att jobba med det man tycker är extra roligt.
Man kanske inte blir miljonär räknat i pengar...
Men på så mycket annat.
Njuter av livet...
Är "ledig" på kvällar och helger.
(så mycket det går när man har gård och djur)
Vilket lyx...
Jag säger bara Wooow...
Bjuder på lite nyheter.
Ha en fin dag / Gunilla