fredag 21 september 2012

Många små söta...

I går blev det barnarmband i långa banor.
Kuligt, kuligt.
Hade svårt att sluta.
Och idag när det ändå regnar så får det väl bli en skapardag till.
I dag blir det nog kakfat.
Våningskakfat.
Men man vet aldrig.
I bland svänger det fort.
Och allt skall med till Ölands Skördefest.
Spännande.
Här är några av de små alsterna.
På återseende / Gunilla

onsdag 19 september 2012

Det var länge sedan...

Hej alla läsare.
Det var länge sedan ni hörde något från mig.
Men härligt att se att ni är inne och läser i alla fall...
Det sker en stor förändring i mitt liv just nu,
(i alla fall för mig)
och allt har inte hunnit falla riktigt på plats ännu..
Men det kommer att bli riktigt bra.
I have that feeling...
Idag är det fullfart i verkstaden inför Ölands Skördefest
där ni kommer att hitta mig i f d mejeriet på Sandgatan i Borgholm.
Mycket nytt ska det bli.
Kom och kika vettja!
Ha en skön dag / Gunilla

torsdag 23 augusti 2012

Lite nytt...

Nu har det kommit lite nytt.
Så då är det nog meningen att jag skall sätta igång och göra lite höstsmycken..
Ha en skön kväll / Gunilla

måndag 13 augusti 2012

Uppehåll...

Hejsan, det var länge sedan.
Tiden räcker inte riktigt till just nu.
Så jag gör ett litet uppehåll och kommer snart tillbaka.
Ses snart igen /Gunilla

onsdag 1 augusti 2012

Man börjar vänja sig...

att "latdagarna" nästan är över.
Saker och ting börjar återgå till det normala.
Sommaren, som inte är slut än, har väl varit lite si och så.
Enligt min smak skall ju solen stråla från en klarblå himmel 
och kvällarna skall vara långa och ljumna.
Men augusti och september brukar ju bjuda på skapliga dagar.
Ja just det i dag fyller vår minsting 22 år.
Och vart tar tiden vägen?
Hoppsan,
inte bara tiden har försvunnit utan mina bilder
som jag la in försvann också.
Jag får väl göra ett nytt försök i morgon.
Hej så länge / Gunilla

torsdag 26 juli 2012

Längtat efter...

Sol och värme.
Ja, detta har jag längtat efter.
Så underbara dagar vi har fått uppleva nu.
Tänk att kunna sitta ute om kvällarna utan att frysa.
Det var på tiden.
Så ljuvligt.
Det är ju detta som är sommar,
som man längtar efter hela kalla mörka vintern.
Så stanna upp och njut!
Lite bilder från vår nya uteplats där vi avnjöt en underbar kväll i går.
Fånga dagen / Gunilla

tisdag 24 juli 2012

Tillbaka...

Då var man hemma i Kalmar igen.
Efter 2 underbara veckor med husbil i vårt vackra land.
God mat har vi ätit.
Många nya smultronställen har vi hittat.
Och vi har latat oss och njutit.
Nu förbereder jag en stor smyckes-rea, så håll utkik.
Måste rensa ut inför höstens nya smycken.
Men idag blir det stranden då jag fortfarande har semester.
Solen strålar från en klarblå himmel.
Äntligen.
Ha en bra dag så hörs vi / Gunilla

lördag 7 juli 2012

Snart semester.

På måndag skall vi ta och åka bort några dagar på semester.
Det skall bli gutt.
Vi tar med oss våra grannar på en lite road-tripp.
I år väljer vi västkusten.
Vi skall ta dagarna som dom kommer.
Och vi kommer att få så roligt.
Det har vi alltid med våra grannar.
Vi gillar samma saker så det är så enkelt att semestra med dom.
Mycket god mat och många goda skratt.
Skall bli så skönt så.
Så nu fixas det så man kan åka bort med gott samvete.
Det är ju lite att styra med när man har stor gård
och med allt vad det innebär.
Och allt annat småfix.
Och mitt i allt i hopa så kommer här lite nyheter från 
Ha en skön lördag /Gunilla

fredag 6 juli 2012

Mitt i natta...

packar jag upp nya varor.
Ja, så får det bli ibland när inte tiden räcker till.
Mer nyheter bjuder jag på i morgon.
God natt / Gunilla