torsdag 26 juli 2012

Längtat efter...

Sol och värme.
Ja, detta har jag längtat efter.
Så underbara dagar vi har fått uppleva nu.
Tänk att kunna sitta ute om kvällarna utan att frysa.
Det var på tiden.
Så ljuvligt.
Det är ju detta som är sommar,
som man längtar efter hela kalla mörka vintern.
Så stanna upp och njut!
Lite bilder från vår nya uteplats där vi avnjöt en underbar kväll i går.
Fånga dagen / Gunilla

tisdag 24 juli 2012

Tillbaka...

Då var man hemma i Kalmar igen.
Efter 2 underbara veckor med husbil i vårt vackra land.
God mat har vi ätit.
Många nya smultronställen har vi hittat.
Och vi har latat oss och njutit.
Nu förbereder jag en stor smyckes-rea, så håll utkik.
Måste rensa ut inför höstens nya smycken.
Men idag blir det stranden då jag fortfarande har semester.
Solen strålar från en klarblå himmel.
Äntligen.
Ha en bra dag så hörs vi / Gunilla

lördag 7 juli 2012

Snart semester.

På måndag skall vi ta och åka bort några dagar på semester.
Det skall bli gutt.
Vi tar med oss våra grannar på en lite road-tripp.
I år väljer vi västkusten.
Vi skall ta dagarna som dom kommer.
Och vi kommer att få så roligt.
Det har vi alltid med våra grannar.
Vi gillar samma saker så det är så enkelt att semestra med dom.
Mycket god mat och många goda skratt.
Skall bli så skönt så.
Så nu fixas det så man kan åka bort med gott samvete.
Det är ju lite att styra med när man har stor gård
och med allt vad det innebär.
Och allt annat småfix.
Och mitt i allt i hopa så kommer här lite nyheter från 
Ha en skön lördag /Gunilla

fredag 6 juli 2012

Mitt i natta...

packar jag upp nya varor.
Ja, så får det bli ibland när inte tiden räcker till.
Mer nyheter bjuder jag på i morgon.
God natt / Gunilla

söndag 1 juli 2012

Det sa klick...

Vilken underbar helg vi har haft.
Fredagen var så där lagom skön 
och jag avslutade den med fårklippning.
Svettigt men roligt.
Me like.
Lördagen började jag med en smyckekurs på Öland.
Det var möhippa och den blivande bruden 
såg smått snopen ut när jag dök upp i hennes vardagsrum.
Mycket trevligt.
Även jag hann med att göra några smycken.
Detta blev inte riktigt klart.
 Men det skall bli ett armband OCH ett halsband.
På kvällen bjöd vi hem "bästis grannarna".
Å vilken kväll det blev.
Den vackraste och skönaste i år.
Och idag Söndag har vi varit och tränat vallnig.
Och nu börjar det funka.
Idag sa det "klick" hos både mig  och Rocco.
VI BÖRJAR FATTA.
Herre gud vad roligt det är.
När jag kom hem klippte jag några fler får.
Och nu har maken bjudit på grillade scampi.
Kan inte bli mycket bättre.
Mycket, mycket nöjd med helgen.
Sov sött / Gunilla

fredag 29 juni 2012

Ni har väl inte missat?

Att vi har sommarrea hos Holly Design.
2 sista dagarna.
Så passa på!
        NU HAR VI SOMMARREA
           MED 20 % RABATT
               PÅ ALL METALL OCH CCB
                TOM 30/6 -12

                                                
Ha en skön dag / Gunilla

torsdag 28 juni 2012

Betty med flera...

I dag utökade vi familjen med 6 nya får.
Dom är så sociala och trevliga 
så jag skulle kunna ha dom inne i köket tror jag.
Men jag skall ha dom till att träna Rocco i vallning på.
Jag har släppt dom i vår gamla fruktträdgård 
och där var det vildvuxet vill jag lova.
Knappt man hittar dom.
Så i morgon blir det till att fixa till staketet lite.
Och sedan är det bara till att träna på.
Dom verkar väldigt nöjda.
Ha det gott /Gunilla

onsdag 27 juni 2012

I dag mår jag bättre...

I går mådde jag inget vidare.
Fick uppsöka akuten.
Hade stora problem med andningen.
Har tydligen astma.
Jag som trodde jag var frisk som en nötkärna.
Jag fick medicin så nu är det bättre.
I dag har allt varit som vanligt igen.
Eller vanligt och vanligt?
Jag har inhandlat 6 nya tackor 
som jag skall ha att träna vallning med.
Skall hämta dom i morgon.
Har ju gott om får men alla mina har ju lamm.
Sedan har jag gjort lite fler vristlänkar.
Till allas bruna bara sommarben.
Bara 100:- styck.
Så nu är det bara solen vi vänta på.
Hoppas solen lyser på oss i morgon 
/ Kram Gunilla

måndag 25 juni 2012

Slut...

Jaha, då var det slut på minisemestern.
Vi har haft underbara dagar på norra Öland
närmre bestämt på Böda Sand.
Underbart ställe.
Ganska mycket sol...
Inte så varmt...
Och lite regn...
Typisk Svensk sommar.
Men underbart skönt att bara få vara och inga måsten.
Vi har njutit  alla 3 i fulla drag och laddat våra batterier.
God natt / Gunilla