tisdag 21 februari 2012

Underbar långpromenad...och massor av smycken.

Nu har vi varit ute och gått 
en riktigt lång "prommis" i solskenet.
Bilen skulle lämnas på verkstaden, igen...
Dom "glömde" lite förra gången???
Så vi gick hem där i från.
Det var så skönt även om det tog mer än en timme.
Jag har ju gott sällskap.
Nu skall jag fortsätta där jag slutade i går.
I skaparhörnan.
Mer smycken ska det bli.
Här kommer några av dem jag gjorde i går.
Har haft en underbar dag utan semla.
Massor av fet-tisdags kramar till er / Gunilla

måndag 20 februari 2012

I dag skiner solen...

Och då känns allt lite lättare.
Har det lite tufft just nu med en när anhörig som är sjuk.
Det har varit så en längre tid men just nu är min ork 
och mitt engagemang inte på topp.
Jag är mycket sliten i detta.
Men har fått mycket hjälp och stöd så det fixar sig nog.
Men jag känner inte riktigt igen mig.
Jobbigt!
Det gäller att fånga det små stunderna i vardagen 
som ger en energi.
Tur man har en god familj.
Ja han har nog rätt den lilla björnen.
Njut nu av solen / Gunilla

söndag 19 februari 2012

Snart dyker dom upp...

dom nya varorna.
Vilken dag som helst kommer mitt efterlängtade paket.
Det är så himla roligt.
Nästan som julafton.
Så nu måste jag ta mig i kragen.
Denna veckan skall jag verkligen göra massor av ny smycken.
Jag börjar nog redan i kväll.

Idag har jag haft en skön söndag
men med massor av små ärenden att fixa till.
Men nu är det gjort.
Skönt.
Fick stå över långpromenaden idag
för det var så himla halt där vi bor.
Gick inte att ta sig fram till fots.
Här kommer lite bilder som jag hade på lager.
Ha en skön söndagskväll så ses vi i morgon / Gunilla

lördag 18 februari 2012

Min kära man...

han e snäll och omtänksam.
(Det är hela min familj)
Han vet vad jag behöver när dagarna är lite extra tunga.
Livet är ju en berg och dalbana.
Så idag ska han kuska runt med mig på Öland.
Det blir nog lite loppisar och lite god fika om jag känner honom rätt.
Och i kväll fixar han maten.
Mysigt.
Han vet vad jag gillar och blir glad av.
Jag blir glad av pärlor och av att "pärla" med
men just nu är det inte prio ett.
Jag är stolt över min familj / Gunilla

fredag 17 februari 2012

Dripp dropp...

Finns det något underbarare ljud än takdropp?
Och helst nu denna tiden.
Det ljudet och solens strålar har gjort mig glad idag.
Just nu behöver jag inte mer än så.
Nu vet att våren är på G.
Även om det kan ta ett par månader till.
Har det ganska tufft runt omkring mej just nu.
Det är lite turbulent.
Så en stund på trappan i vårsolen 
och med snön rasande från taken är guld värt.
Nu skall jag ta helg och ta hand om mina nära och kära.
Var rädda om er och ha en mysig fredagskväll / Gunilla

torsdag 16 februari 2012

En snabbis!

Kikar in en liten snabbis 
och önskar er en bra dag.
Vill bara påminna om att man skall leva i nuet, 
vårda sina relationer 
och vara rädd om sina nära och kära.
Vi vet inte vad som lurar runt hörnet.
Har köp mig ett litet olitvträd 
som jag skall ge mycket kärlek 
och vårda ömt precis som alla runt omkring mig.

I morgon blir det bilder på ny smycken. 
Hoppas vi ses då.
Fånga dagen! / Gunilla

onsdag 15 februari 2012

Inte riktigt på topp...

I dag skulle jag vilja tillbringa hela dagen i sängen.
Inte riktigt på topp, alltså.
Hmmmm.
Inte kul.
Och dessutom har det kommit ännu mera snö.
Gillar inte det heller.
Jag som hade fått lite vårkänslor.
Men var sak har sin tid.
Igår var jag och hämtade 2 fina korg-stolar som jag har "loppat".
Undra om man kan låta dom stå ute 
så dom blir lite ruffiga 
eller om jag skall måla dom vita?
Vad tycker ni?
Här är lite till som jag har burit hem de senaste dagarna.
Det stora faten är Uppsala Ekeby.
Jag tror att någon av dessa skall bli våningskakfat.
Och resten skall vi äta på.
Vacker kakfat.
Underbar barn tallrik.
God frukost tallrik.
Okej, nu blir det en promenix med hunden i snöyran.
Suck / Gunilla

tisdag 14 februari 2012

Ingen vanlig Tisdag...

Nej, för i dag är det  Alla hjärtans dag.
Och då skall man slösa massor med kärlek och omtanke.
Min tankar går lite extra till alla mina vänner och  deras nära och kära.
Idag skall man slösa med vackra ord och massor med kramar.
Le lite extra mot alla du möter så skall du se att det blir en extra bra dag.
Gåvor är också roliga att ge ... och få.
Men några vackra ord räcker långt.
Så passa på att slösa / Gunilla

måndag 13 februari 2012

Härliga måndag...

Ny vecka, nya upplevelser.
Underbar dag att vakna till.
Solen strålar från en klarblå himmel.
Och fåglarna kvittrar utanför fönstret.
Vad kan man mera önska sig.
Undrar vad denna veckan kommer att bjuda på???
Jag skall i alla fall göra massor av nya öronhängen.
Och i dag bjuder jag på lite nya  vårarmband.
Det känns som om våren är på G.
Ps. Ni har väl inte missat min tävling på facebook?
Njut av dagen / Gunilla