måndag 6 juni 2011

Tre små blå...

 + lite till blev gårdagens skörd.
Efter en lång och skön dag på stranden fixade jag några beställningar.
Sedan blev det blev ett gäng skyddsänglar 
och 3 st spiralarmband i blått (som havet vid stranden).
Solen skiner från en molnfri himmel, idag oxå.
Har arbetat ett par timmar vid datorn nu och känner mig ganska färdig med den för i dag.
Det gäller ju att gå upp i ottan om man skall hinna med allt 
OCH hinna sola och njuta av det fina vädret.
Nu blir det till att fixa lite lunch snart och sedan beger jag mig nog till stranden.
I dag igen? "Jajamensan".
Så får det bli för vem vet i morgon kanske det ösregnar 
och då kan jag ju städa eller något annat nyttigt.
 Får se vad jag tillverkar i kväll / Gunilla

lördag 4 juni 2011

Lite får jag gjort...

men bara lite lite, när solen strålar så här fantastiskt.
Detta är verkligen min tid.
Jag bara älskar sommaren och solen.
Det blir inte mycket gjort, det är helt enkelt för varmt.
Det enda som funkar just nu är att ligga på stranden.
Och detta är bara i början av juni. 
I LOVE IT.
Men inte bada, det är inte min grej.
Hua, kallt...
Jag tror nog inte att jag kan få för mycket av detta goda...
Men men lite annat får jag faktiskt oxå gjort.
(På nätterna.)
Här e bildbevis...
På nätterna lyser inte solen och då jobbar jag som bäst.
Så det kommer mera trots att det är sommar och sol.
Jag lovar / Gunilla

måndag 30 maj 2011

Underbar dag...

Idag har det varit en underbar dag
med massor av värme  (i dubbel bemärkelse) och sol.
Vi har firat mig och vår mellan son
med god smörgåstårta och kladd-kaka. 
Muummmms!
På förmiddagen njöt jag av solen medan jag rensade mina trädgårdsland.
Sedan åkte jag och köpte mig lite blommor som skall planteras i alla tänkbara kärl.
Så originellt som möjligt, det tycker jag om. 
Och nu när gästerna gått hem sitter jag här och försöker komma igång med lite beställda smycken.
Idéer har jag men orken är tyvärr slut.
Men jag ger inte upp så lätt utan "på att bara".
Go, go, go, Gunilla.
Kanske något åt det här hållet m.m.
Resultat visas i morgon.
Snart God Natt / Gunilla

lördag 28 maj 2011

Jag håller vad jag lovar...

så här kommer det fler underbara armband.
Tycker i alla fall jag.
Jag skulle vilja sitta och skapa smycken ostört i en vecka tror jag.
Jag har så många idéer i huvudet.
Det är som alltid, tiden som inte räcker till.
Det är i alla fall inge idé-torka här inte.
Tror jag skall ge mig på lite ringar nästa gång.
Får se om det blir i morgon.
Först och främst skall ju Mor firas i dubbel bemärkelse.
Sen får vi se...
I love them all / Gunilla

Jag är så nöjd...

Tur att det finns nätter.
Då kan jag jobba helt ostrört.
Flitens lampa har lyst över mig och här är en del av resultatet.
Det kommer mera jag lovar...
Super duper nöjd./ Gunilla

fredag 27 maj 2011

Bara 1 krona...

kosta alla dess underbara "snäckskalsramar".
Nu fyller vi på i sommarbutiken så det knakar.
 Det skall finnas mycket att välja på för den skapar sina smycken själv
och även massor av nya smycken för den som vill köpa färdigt.
Besök mig gärna antingen i sommarbutiken (om du har vägarna förbi). 
Jag öppet på torsdagar 16,30 - 19,00 och annars om jag är hemma (slå en signal först)
Ändrade öppettider meddelas här och på Facebook.
Eller i  webbutiken som så klart är öppen dygnet runt.
 Hoppas vi ses / Gunilla

torsdag 26 maj 2011

Kolla, kolla

Jag måste bara visa er vilka underbara pärlor jag har packat upp idag.
Kristall med vacker lyster.
Kunde inte låta bli de är så himla vackra.
Det var bara det / Gunilla

Något till lilla mamma...

Ja det är inte alltid så lätt att hitta på.
Men det är ju omtanken som viktigast.
De senaste åren har jag bytt ut den traditionella morsdags-krukväxten
till en fikastund på något trevlig fik (helst med uteservering).
För tid är något man aldrig kan varken få eller ge för mycket utav i dessa hektiska tider.
Så att sitta ner och bara njuta av en god fika utan att bry sig om tiden det uppskattar vi båda.
Sen kan jag ju inte låta bli att ta med mig något litet oxå.
För sådan är jag.
I år får det bli fika i Krusenstiernska Trädgården
en bukett liljekonvaljer och en liten skyddsängel (det behöver vi nog alla).
Får se vilken jag väljer.
Dom finns för bara 45.- hemma hos mig eller hos Holly Design.
Vad skall du ge din mamma? / Gunilla