söndag 17 april 2011

En underbar dag till...

Nu har inte bara våren kommit.
Vitsipporna har liksom exploderat, vit, vit överallt i denna ljusgröna matta.
Fåglarna kvittrar för fullt och jag har sett humlor. 
Underbart.
Nu hoppas jag våren har kommit för att stanna.
Jag har hunnit med så mycket i dag. 
Alla trädgårdsmöblerna är på plats liksom grillen.
Jag har vari på shoppingresa till Gårö och Veras Butik.
Där inhandlade jag vackra "lådor" till mina pärlor som jag skall ha i min sommarbutik.
 Jag har även hunnit börjat att städa ur min "sommarbutik"
Där kommer ni att kunna handla alla mina fina smycken och pärlor m.m.
Det kommer att bli jättefint.
Har ni vägarna förbi så är ni välkomna.
Dessa smyckena m.m. finns i Holly Designs sommarbutik.

Nu har jag min butik och ateljé i vårt hus och ni är välkomna dit oxå.
Gunilla

lördag 16 april 2011

Inga vanliga pärlor....

Vart lite trumpen i dag när jag vaknade.
Frös.
Var tog våren vägen.
Det var ju kallt som attan.
Vi som skulle ha en hel dag med utomhus arbete och avsluta dagen med säsongens första grillning.
Våren lurade oss igen.
Glömde att det var April.
Klädde på mig fullt med kläder för här skulle ju sättas nytt häststaket, röjas slånbärsris, eldas ris och flyttas på får.
Inga smycken idag alltså.
Så de enda pärlorna som jag har varit i kontakt med idag är svettpärlorna i pannan.
I full vinter mundering (och med dålig kondis) 
röjdes det m.m. och vem smyger sig inte fram då, jo SOLEN
Vilken lycka.
   I LOVE YOU (solen).
and you...
                                                    
and you..
and you to...
you to...
and you...
I love you all...
Dessa pärlor får bli nästa projekt... / Gunilla

fredag 15 april 2011

Vilken underbar dag...

I dag har det nog varit den varmaste dagen hittills i år.
Vaknade av att solen strålade från en klar blå himmel.
Underbart.
Mindre underbart var det att mötas av hela trädgården 
full av får med deras super söta lamm.
Dessvärre var det mina egna. 
Skulle tagit kort på dom när dom stod och åt i mina rabatter men hann aldrig.
Dom visste att dom var där olovandes.
Jag fick ta kort på mina ny gjorda smycken i stället.
Inte dumt det heller.
Snart finns dom till försäljning hos www.hollydesign.se
God Natt gott folk / Gunilla

torsdag 14 april 2011

Herre gud det tar aldrig slut...

Sitter just nu och lägger upp alla nyhet på www.hollydesign.se
och det tar tid.
Det ha kommit så mycket nya pärlor och smyckesdelar.
Blir så sugen på att göra smycken,
får se om tiden räcker till idag.
Det är sååå...  mycket fint.
Det kliar i den kreativa nerven.
Huvudet är överfullt med idéer.
Det nästan kommer ut genom öronen.
Tänk om dygnet hade fler timmar, vad jag skulle "pärla" då.
Detta är verkligen det roligaste jag vet.
Söt pärlhatt.
Änlavingar.
Sötis.
Tycker om vingar OCH hjärtan.
Äkta turkoser.
Härlig färg.
Ljuvliga.
Små konstverk.
Är fina till mycket
Turkost... sommarens färg?
Alltid vacker med glas.
Och lite lila förstås.

 Detta är godis för själen... / Gunilla

onsdag 13 april 2011

Lyckad kväll...

Det blev en mycket trevlig kväll igår. 
Flitens lampa lyste hos alla deltagarna.
Vad många duktiga och kreativa människor det finns.
Det bästa av allt är att de har inte en aning om att dom kan.
Jag visar ju bara hur man gör sedan kör dom på. 
Det en smycket efter det andra.
Jag älskar att knyta nya kontakter och att träffa en massa trevlig mäniskor.
Det blir man glad av.
Här kommer lite mer som gör mig glad.













Många vackra halsband som jag har gjort och 
dom finns att köpa på www.hollydesign.se
Vi ses en annan dag  / Gunilla