torsdag 6 februari 2014

Det händer mycket nu...

Ja här är det full fart som vanligt
(fast i lagom tempo).
Nya smycke skapas i massor.
Ny hemsida är på G.
Vi skall snart ha semester.
Pärlor packas fortfarande upp.
Och snön kommer och går.
Idag bjuder jag på lite vårsmycken av agater och metallpärlor.
Ha det gott så ses vi en annan dag.
Kram Gunilla

fredag 24 januari 2014

Det var ett tag sedan....

Oj vad länge sedan.
Men nu är jag här.
Bättre sent än aldrig....
Livet rullar på som vanligt.
Jag jobbar med Mary Kay.
Ett underbart jobb.
Där jobbar jag med makeup och hudvård.
Jag jobbar med Holly Design.
Oxå ett underbar jobb.
Där jag skapar smycken, säljer dom, håller smyckeskurser
och så har jag min webbutik där jag tillhandahåller allt 
som du behöver när du skall göra egna smycken.
www.hollydesign.se
2 jobb som jag brinner för och som ger mig lagom balans i livet :)
Underbart...
Just nu har jag förälskat mig i frostade agater.
Kolla!

Och fler är på gång.
Ha en fin fredagskväll.
Kram / Gunilla

fredag 13 december 2013

Oj, oj vad tiden går...

Ja den går fort när man har roligt.
Just nu jobbar jag mycket och det är jätteroligt.
Jag jobbar ju extra på Cervera i Kalmar.
Samma bransch som jag var i för 30 år sedan.
Och det är lika roligt nu som då.
Så nu blir det inga smyckeskurser.
Men lite smycken hinner jag att göra i alla fall.
Har svårt att låt bli även om tiden är knapp.
Här kommer några ny armband
och lite annat smått och gott.

Ha en skön fredagskväll / Gunilla

torsdag 5 december 2013

Enkelt och snyggt.

Nu har jag hunnit med att göra några nya halsband 
med mina nya fina pärlor.
Här har jag använt frostade svarta agater.
Enkla och vackra.
Passar bra till alla fester framöver.
Vilket tycker du är snyggast?
Jag har min favorit.
Intresserad?
Alla är till salu.
Ha det gott / Gunilla

söndag 1 december 2013

Min dag...

Japp, i dag är det min dag.
Jag är "ledig" från butiksjobbet 
så nu har jag suttit hela morgonen 
och lagt in nya varor i webbutiken.
Men det tar tid.
Men oj så mycket fint jag har köpt...
Det skall bli så kul att sätta sig ner och göra nya smycken.
Längtar.
Snart är det dags att fixa till sig lite för i dag blir det en dag på stan
med dotter vi ska mysa och luncha.
Och så ska jag titta hem en stund till min mamma 
och sedan hälsa på min pappa som fortfarande ligger kvar på lasarett.
Men han är piggare och får nog snart åka hem igen.
Solen skiner från en klarblå himmel så jag tror vi kommer att få en toppendag.
Ha en fin 1:a advent.
Kram / Gunilla

onsdag 27 november 2013

Livet är tufft...

Ja det är det för oss alla men på olika vis.
Men dagarna rullar på i alla fall...
ingen väntar på att man skall hinna ifatt.
Och då är det extra viktig att man omger sig med det man älskar
Nära och kära
Vänner
Uppgifter
Miljöer
och nog så viktigt
att man inte glömmer bort sig själv...
Allt det där har jag 
och gör jag 
och då orkar man.
Så här hemma är det lite extra rörigt just nu...
Men vad gör det?
För mitt i allt detta har det kommit hem massor av 
underbara pärlor som ligger och vänta på att bli uppackade...
Och snart är det deras tur :)
Vi ses snart igen.
Kram / Gunilla

måndag 18 november 2013

Mångsysslare...

Ja, det är jag det.
Och det gillas.
Jag har aldrig tråkigt.
Vi bor ju på en stor gård med travhästar, får, katter och hund.
Så det finns alltid att göra.
Jag designar och gör smycken.
Och även säljer dom :)
Jag håller smyckeskurser både hemma hos mig och hemma hos er.
Jag har en webbutik med allt som behövs för att göra egna smycken.
www.hollydesign.se
Jag är fristående hudvårdskonsult 
och säljer makeup och hudvård av underbara märket Mary Kay.
Och nu skall jag jobba lite i butik till jul.
Och det var inte igår.
Lagom dos av allt gör mig glad....
Ha det bra / Gunilla