måndag 12 november 2012

Springer iväg...

Japp, så är det.
Veckorna bara springer iväg.
Man hänger knappt med.
Men bara att gilla läget eller försöka dra i handbromsen lite.
Snart är det dags för semester här och sedan går det fort till jul.
Jul... känns just i dag lite långt borta.
Solen sken och det var en underbar höstdag i dag:)
Men det går ju som sagt fortare än vad man anar.
Köpt några julklappar än?
Inte jag i alla fall...
Men massor av smycken har jag gjort.
Tex. halsband med skyddsänglar.
Och mycket annat fint.


 Ses om ett par dagar och då får ni se mer nytt.
Ha en bra kväll / Gunilla

onsdag 31 oktober 2012

Rött ät sött...

Har ni börjat att tänka på jul?
Inte, men det är dags nu...
Dags att fylla på med lite röda pärlor till alla julsmyckena.
Eller varför inte göra fina servettringar?
Tiden går fort och vipps är vi där.
Tänk vad mysigt att få skapa sina egna julklappar.
Lätt är det oxå.
Det är "bara" fantasin som sätter gränser.
Detta och lite till behövs.
Prova vettja det är jätteroligt...
Hej så länge vi ses snart igen / Gunilla

måndag 22 oktober 2012

Lite mysigt...

Ok då, hösten är ganska mysig i alla fall.
Jag har alltid sagt att jag är ju egentligen en vår- och 
sommar-människa.
Men jag tror inte att det är riktigt sant...
Har börjat komma underfund med att varje årstid har sin charm
 och man får ta vara på den på olika vis.
Just nu har jag "lite" fullt upp med annat, men om ett par dagar kommer det 
bilder på lite nya smycken som jag gjorde häromdagen.
Men så här skönt hade vi det i helgen +
ett litet besök på Herr Kamprads shop som också var helt ok.
Fast där var vi inte lika solo.
Fånga dagen!
Var sak har sin tid.
 Tjingeling / Gunilla

söndag 14 oktober 2012

Ny vecka...

Och  ny helg som har passerat lika snabb som vanligt.
Varför går det så fort.
När man var lite så var en vecka en hel evighet.
Not now...
Har haft en fin vecka med lagom mycket av allt.
Lite jobb.
Lite mys.
Lite shopping.
Mycket jobb.
Lite god mat.
Lite smycketillverkning.
Mycket jobb.
Lite fårvallning.
Lite kalas.
Mycket jobb.
Japp, så ser de flesta av mina veckor ut.
Och 
I love it...
Kram / Gunilla

söndag 7 oktober 2012

Varför går det så fort...

Ja, varför går det alltid så fort när man har roligt.
Ibland känns det som tiden bara flyger fram.
Och alltid är det när man har roligt.
Känns det igen?
Denna helgen sa bara svisss...
Men massor av kul har jag hunnit med.
Så nu hoppas jag att nästa vecka blir lika rolig och givande.
Mycket nytt är det på gång.
Så håll utkik...
Sov gott och dröm sött / Gunilla

fredag 5 oktober 2012

Annat kuligt...

Idag skall jag titta på SM i fårvallning.
Så himla roligt.
Dessa underbara hundar som älskar att jobba såååååå mycket.
Ja så mycket att dom tappar kontrollen ibland.
Så himla goa.
Här är det min unghund Rocco och jag som tränar lite.
Hej hopp nu sticker vi iväg och kollar på "proffsen".
Ses i morgon /Gunilla

torsdag 4 oktober 2012

Oj vad roligt det var...

I år gjorde jag premiär på Ölands Skördefest.
Och det var super duper roligt.
Jag sålde mina egna smycken och lammskinn i Borgholm.
Å jag fick mersmak.
Så.
Man kanske skulle bli "knalle".
Eller?
Nja, kanske inte riktigt min grej att kuska runt i Sverige
 hela långa sommaren och lite mer där till.
När man kan ligga på stranden och gotta sig *ler*.
Men kanske ett par julmarknader
och en och annan 
sommarmarknad
skulle vara roligt att vara med på.
Så vem vet...
vi kanske ses på en marknad framöver.
Ha en skön kväll / Gunilla

fredag 21 september 2012

Många små söta...

I går blev det barnarmband i långa banor.
Kuligt, kuligt.
Hade svårt att sluta.
Och idag när det ändå regnar så får det väl bli en skapardag till.
I dag blir det nog kakfat.
Våningskakfat.
Men man vet aldrig.
I bland svänger det fort.
Och allt skall med till Ölands Skördefest.
Spännande.
Här är några av de små alsterna.
På återseende / Gunilla

onsdag 19 september 2012

Det var länge sedan...

Hej alla läsare.
Det var länge sedan ni hörde något från mig.
Men härligt att se att ni är inne och läser i alla fall...
Det sker en stor förändring i mitt liv just nu,
(i alla fall för mig)
och allt har inte hunnit falla riktigt på plats ännu..
Men det kommer att bli riktigt bra.
I have that feeling...
Idag är det fullfart i verkstaden inför Ölands Skördefest
där ni kommer att hitta mig i f d mejeriet på Sandgatan i Borgholm.
Mycket nytt ska det bli.
Kom och kika vettja!
Ha en skön dag / Gunilla

torsdag 23 augusti 2012

Lite nytt...

Nu har det kommit lite nytt.
Så då är det nog meningen att jag skall sätta igång och göra lite höstsmycken..
Ha en skön kväll / Gunilla