måndag 4 juni 2012

Nya utmaningar...

Som om man inte har tillräckligt att göra.
Hmmm.
Nu har vi varit i väg med husbilen i helgen för att bara rå om oss själva.
Det behövs ibland.
Gutttans gutt.
Men vi förenade så klart lite nytta med nöje.
Lite har ju blivit stor (snart 1 år) så nu stundar ny utmaningar.
I alla fall för husse och matte.
O my god.
Vi skall lära oss fårvallning MED hund.
Har kört i 10 år utan hund.
Ser ju så underbart ut.
Och har man en Border Collie så ...
Det är nog inte så lätt som det ser ut..
Men det skall bli spännande att lära sig.
Första träffen var nu i söndags.
Det blev en låg och intressant dag.
Alla 3 somnade ovaggat i går kväll.
Om 14 dagar bär det av för en heldag igen.
Och jag längtar redan.
Älskar nya utmaningar.
Ps. Har hunnit med att packa och skickat massor med beställningar
 nu på morgon till alla er som skall göra nya sommarsmycken.
Och i kväll blir det jag som skall skapa lite nytt till alla återförsäljarna.
Så här är det full rulle.
Ha en bra dag / Gunilla

måndag 28 maj 2012

Tillbaka...

Javisst, både jag och solen.
Och maken med efter att ha varit en tripp i Stockholm 
och kollat på Elitloppet.
Nu är det ny vecka med nya utmaningar.
Spännande.
Min förkylning har gett med sig.
Skönt.
Underbar väder idag.
Och underbart väder i går på morsdag.
Vädergudarna vet vad vi mammor vill ha.
Lovely.
Har fixat och donat lite med min sommarbutik.
Så har ni vägarna förbi så titta in, vettja.
Skall nu fixa en skylt som skall stå ute vid "stora" vägen.
Hoppas den får vara i fred.
Välkomna / Gunilla

lördag 26 maj 2012

Inte som jag tänkt mig...

Vem har snott solen?
Jag som skulle vara ute och dona  
och fixa hela helgen i strålande solsken.
Hade ju beställt mer av den underbara solen 
och värmen som vi haft i veckan.
Men nu blev det regn.
Snopet.
Så jag fick fixa lite med min webbutik i stället.
Fylla på med lite nya varor och sänka lite priser.
Kan ju vara bara att syna över den lite extra 
då jag har en annons i 
kvällstidningarnas nya bilaga 
"Handarbete och Pyssel".
Så här fin blev annonsen....
i den här trevliga tidningen.
Så var det med det.

Nu skall jag trotsa regnet och ge mig ut en stund.
Ha en skön lördag / Gunilla

onsdag 23 maj 2012

Mera sol...

Å, vad underbart.
Nu känns det nästan som sommaren redan har kommit.
Varm och skönt och massor av fågelkvitter.
I kväll skall jag ha smyckekurs för ett gäng nyfikna tjejer.
Alltid spännande och inspirerade.
Skönt att min nos har blivit bättre.
Har använt cortisonspray och blev mycket bättre.
Kanske det är allergi i alla fall.
Vem vet?
Nu blir det lite njutning i solen 
innan det är dags att packa väskorna inför kvällen.
Ha en fin dag / Gunilla

tisdag 22 maj 2012

Har kommit av mig lite...

Hejsan alla i solskenet.
Nu är det egentligen min tid...
Men har kommit av mig lite.
Är dunderförkyld och det vill inte gå över.
Tror nästan att jag har blivit allergisk.
Nära och kära runt oss är krassliga.
Lite för mycket just nu tycker jag.
Men, men...
Så är det ibland.
Livet är en berg o dalbana.
Men jag tar det lugnt och vilar upp mig.
Så snart är jag på G igen.
Hoppas ni hinner njuta av det fina vädret och alla
vackra vyer och dofter som naturen bjuder på.
Livet går inte i repris.
Så ta vara på varje minut.
Njut av dagen.
På återseende / Gunilla

måndag 14 maj 2012

Livskvalitet...

Oj, det är många dagar sedan jag tittade in här senast.
Och mycket har det hänt...
Våren har bland annat kommit med stormsteg.
Underbart.
Vilka färger och vilka dofter...
Stanna upp och njut.
En av mina grabbar har hunnit fylla år...
26 år, tiden går så fort.
Har också hunnit vara på långutflykt med mina kompisar.
Oj, vad roligt vi hade.
(som vanligt)
Massor med fika, mat och skratt.
Och jag har provat på att vara kåldolme.
Vi var bland annat på Torekovs Warmbandhus 
och där provade jag en alginpackning.
Skönt!
Mycket mysigt ställe.
Kan jag verkligen rekommendera.
Och...
Nu är det ny vecka och nya möjligheter.
Spännande att se vad den bjuder på för trevligt.
Tänk på det.
Ha en underbar dag / Gunilla

tisdag 8 maj 2012

Bloggtorka...

Ingen inspiration alls att skriva just nu.
Är annat som kommer emellan.
Återkommer så snart kraften infinner sig.
Ha det gott och var rädda om er.
Kram / Gunilla

onsdag 2 maj 2012

29 år sedan...

En måndag för exakt 29 år sedan klämde jag ut min första stora skatt.
En liten dotter.
Tänk vad tiden går.
Tänk vad mycket roligt man har fått uppleva på färden.
Grattis M på din dag.
Jag var en mycket stolt mamma då och är det fortfarande.
Gud vad det är underbart med barn.
Synd bara att jag inte skaffade fler än 3.
Kram / Gunilla

tisdag 1 maj 2012

Änteligen...

Sköna Maj välkommen.
Nu tror jag minsann att våren har kommit på riktigt.
Underbart  väder i dagarna två.
Detta är precis vad jag har längtat efter.
Sol, sol, sol och värme.
Underbart.
Trädgården fullkomligen exploderar.
Nähä, nu skall jag lata mig en stund innan det blir dags för promenad.
Var rädda om er så ses vi i morgon / Gunilla

måndag 30 april 2012

Min dag...

I går vad det ingen vanligt dag 
för i går var det min födelsedag.
Hurra, hurra, hurra.
Fick många fina presenter och gratulationer av mina nära och kära.
Denna underbara kronan fick jag av min man.
Fylld med fantastiska underbara rosor.
I love you.
Kalas håller vi en annan dag för dom närmaste.
 (då det kom lite annat emellan)
Livet är en berg och dalbana.
Tack min underbara familj för allt.
Lev i nuet.
Livet går inte i repris.
Kram / Gunilla

tisdag 24 april 2012

Inte så dumt...

 med lite sällskap ibland.
I dag har jag haft besök av en långväga kär vän.
Vi räknade ut att vi hade känt varandra i ca.32 år.
Inte illa.
Vi tog en skogspromenad med våra hundar.
Och dom gillade verkligen varandra.
Min 10 månader och hennes 6 år.
Härligt.
Och vädret hade vi med oss.
Underbara sol.
Änteligen.
Vi hann med en "gofika" i byns nyöppnade cafe och lite lunch oxå..
Smaskigt.
Nu bli det lite trädgårdsarbete.
Underbart, underbart, underbart.
Å vad jag har längtat.
Vi ses i morgon / Gunilla

måndag 23 april 2012

Underbart är kort...

Nja, så farligt är det inte.
Men helgerna går alltid så fort.
Denna helgen var vigd åt att slappa och njuta.
Och det har vi verkligen gjort i stora drag.
Inga måsten var i sikte.
Sovmorgon, långfrukost, långpromenader, god mat, 
SPA, egentid, familjetid, smycketillverkning och soffhäng.
Allt underbart på en gång.
Kan inte bli mycket bättre.
Så nu är man påfylld med massor av energi.
Sol och värme var det dock dåligt med.
Men det tycks komma nu.
Lovely!
Några svarta armband blev det bland annat i helgen..
Svart går ju alltid hem.
Ha det gott och sköt om er / Gunilla

fredag 20 april 2012

Det börjar bli trist...

att gå och vänta på att våren skall komma tillbaka.
I dag har vi nästan haft regn hela dagen.
Blurk.
Det blir ju så mycket som kommer efter.
Och kallt är det oxå.
Brrrrrrrrr.
Skönt att det är fredag  i alla fall.
Och helgen kommer smygande.
Har nog glömt att nämna det,
men hade en trevlig smyckekurs i tisdags.
Alltid kul att träffa nya människor.
Massor med fint gjorde dom.
Att 3 timmar kan gå så fort.
Kul!
Här är lite bilder på vintageänglarna 
som jag gjorde förra helgen.
Ha en underbar fredagskväll / Kram Gunilla

torsdag 19 april 2012

Härlig torsdag...

 Inget vidare väder våren bjuder på.
Kallt och regnigt.
Hua, ruggigt värre.
Man får hålla sig inne i stugvärmen 
eller trotsa vädret som vi gjorde idag.
Rocco och jag tog en lååååååång  snabb promenad på förmiddagen.
Så vi blev lagom varma och goa.
Sedan satt jag i lite färg i håret.
Kan ju pigga upp vem som helst.
Sen lyfte jag lure och beställde "Sköna Söndag" 
till mig och maken nu på söndag.
Tycker vi förtjänar det efter ett par tuffa veckors jobb.
Man måste vara rädd om sig.
Och som om inte det vore nog 
så avslutade vi dagen med en god hamburgare
(a la LCHF) på vildsvinsfärs.
Mummsigt värre.
Så nu kryper jag upp i soffan 
och känner mig super nöjd med dagen.
Sköt om er / Gunilla