måndag 16 januari 2012

Måndag, måndag, härliga måndag...

Javisst, jag gillar faktiska måndagar.
Bara jag hemma under dagen.
Jag jobbar ju hemma.
Min man med, men han ute och jag inne.
Och jag kan dona och fixa efter helgen.
Ja man nästan röjer lite eftersom vi är duktiga på att ta helg när det är helg.
Skönt att starta upp veckan lite efter egen takt.
Jag kämpar på med mitt "nya" liv.
Mindre portioner och mer motion.
Och det ger resultat.
Duktig mig.
Nu skall jag flytta över till mitt andra skrivbord.
Där massor av sötvattenspärlor ligger och vänta på mig.
Japp, det går att kombinera i all oändlighet.
Vad månne det bli av allt detta?
Vi får se.
Ha det gott så ses vi i morgon / Gunilla

söndag 15 januari 2012

Underbara helg...

Solen skiner och jag med den.
Underbart med helg.
Har inte gjort så mycket nytta i går
och skall inte gör det i dag heller.
Utan vi har verkligen tagit helg.
I dag skall min kära man och jag åka över bron till 
Underbart ställe på Öland.
Verkligen värt ett besök.
Mys, gott och shopping.
Där finns så mycket vacker att  njuta av.
Hittade dessa kloka ord som passar in på mig perfekt denna helgen.
(ja, annars också förresten)
Ha en skön dag / Gunilla

fredag 13 januari 2012

Underbara sol...

Sol, sol underbara sol.
Men vad hjälper det?
I dag får jag inte mycket gjort.
Är lite trött och sleten efter en ganska intensiv vecka.
Tar det ovanligt lugnt.
Skönt.
Och ännu skönare är det att det är fredag.
Mys. 
Mysa får min Rocco och jag göra själva i kväll 
då min man kuskar runt på travbanan i afton.
Men det skall nog gå bra. 
Vi är ju liksom vana.
Nu tror jag sätter mig och gör lite smycken,
så har jag i alla fall fått något gjort i dag.
Här är lite nyheter som väntas hem i snaraste.
Och fler nyheter hittar du här.
Ha en skön fredagskväll  / Gunilla

torsdag 12 januari 2012

Idag är det inget vidare väder..

Nej usch fy attan., vilket ruggigt väder.
Det regna och blåser halv storm hos oss.
Tur man kan hålla sig inomhus.
Idag är en sådan där fixardag.
Har gjort lite smycken, packat mycket pärlor, skapat små stilleben 
(det blev ju ganska tomt när julen for ut)
och nu är det snart dags för en tur med damsugaren.
Varit riktigt effektiv.
Och snart får jag väl ta mig en tur i sned-garderoben med
ty där tar det nog aldrig slut... 
(men det kommer att bli fint)
Och sedan lite motion på det så är jag nöjd för dagen.
Ha det gott.
Njut av livet! / Gunilla

onsdag 11 januari 2012

Dagens måsten....

I dag är det Onsdag 
och jag försvinner hela dagen in till staden,
på mina vanliga Onsdags måsten.
Bjuder på lite bilder från mitt kök.
Ha en skön dag / Gunilla

tisdag 10 januari 2012

Är jag inte riktigt klok, eller?

Nej, det kan man ju fråga sig.
Men nu är det dags
Projekt 4.
Städa ur och röja 3 st sned-garderober.
Fattar ni 3 st som är helt smockfyllda.
Vi har bott i vårt hus i 14 år och det har aldrig gjorts någon
riktig ut-rensning utan det har 
mer eller mindre bara fyllts på med  mer bra att ha grejer.
Har börjat med den i  vårt sovrum i dag.
Oj, oj detta är ett evighets jobb.
Tro mig.
Jag tycker tydligen om att spara.
Trodde det inte om mig.
Men jag har bevis, så det så...
Och jag har väl att brås på ty så här såg det ut 
när jag tömde min mammas vind.
Då hon flyttade.
Och jag har ett stoooort hus.
Jag har stooor källare 
och en massa uthus.
Men nu är det "bara" sned-garderoberna som skall röjas.
Ingen återvändo.
Jag har väl kommit 1 meter innanför dörren idag 
i den första garderoben,
så det kommer att ta tid. 
Får se när jag har tid att titta in nästa gång / Gunilla

måndag 9 januari 2012

Jag glömde visst...

Idag är det lite segt.
Nu skall man ju tillbaka i de vanliga gängorna.
Men solen skiner i alla fall 
och det är super skönt ute trots att det biter tag om nosen lite.
Jag hade ju lovat bilder på nya armband 
 och
mina loppisfynd.
Så här kommer dom nya armbanden...
(Jag längtar tills rosorna kommer hem i fler färger.)
Och här lite loppisfynd som skall förgylla mitt hem.
Så då var det gjort.
Skönt, man ska hålla vad man lovar.
Åter till arbetet.
Idag blir det öronhängen.
Stora öronhängen.
Passa på och njut av solen / Gunilla

söndag 8 januari 2012

Då var det över...

Jul, nyår, trettondagen och alla underbara helgdagar för denna gången.
Visst är det mysigt när man knappt vet vilken dag det är.
Och den ena helgdagen avlöser den andra.
Man får lata sig lite extra mycket med gott samvete.
Äta gott och umgås med nära och kära.
Jag tycker det skulle vara så lite oftare.
Men från och med i morgon så är allt som vanligt igen.
Slut på mysdagarna.
Och jag har börjat tänka vår och sommarsmycken.
Hur kommer trenderna att  se ut till sommaren?
Vilka färger kommer det att bli?
Vad vill ni ha mest?
Ja det är en gåta?
Detta skall jag satsa på m.m.
Mycket färg och lite exotiskt.
Vad tror ni? / Gunilla

lördag 7 januari 2012

Lite av varje...

I dag får det bli en sån där dag då man gör lite av varje.
Har just avverkat en stund med min "nya kompis". 
Hunnit göra några nya spiral-armband med rosor.
Var för tillfället helt slut.
Foto kommer.
Håller fortfarande på att slänga ut julen.
Blev ett mycket större projekt än jag hade tänkt.
Men roligt.
Mina julklappar skall ju hamna på rätt ställen.
Och det går ju inte i en handvändning.
Dom passar på så många ställen.
Och ni vet flyttar man något här så måste man flytta något där.
Så det projektet drar ut på tiden.
Men det kommer att bli bra.
Och snart skall jag väg och kolla på när min dotter tävlar.
Oj,oj,oj.
Idag är man effektiv.
Ha en skön lördag / Gunilla

fredag 6 januari 2012

Älskar loppisar...

I onsdags på vägen hem från stan stannade jag 
och fyndade lite på 2 loppisar.
Bilen blev full.
Inte av vanliga loppisfynd, utan av för mig lite ovanligare sådant.
Jag snubblade ju nämligen över en motionscykel 
+ lite annat smått och gott.
Kan var kul att pröva för en billig penning.
Nu när jag skall ta tag i...
Projekt 3.
Bli av med onödiga kilon.
Innan sommaren så har jag tänkt att bli av med ca. 6-8 kg.
För första gången i min värld.
Men det skall gå.
För jag är ju en envis rackare.
Så mindre portioner och mer motion får det bli framöver
så får vi se vad det ger.
Jag bar hem lite annat smått och got också men det åter kommer jag med.
Nu skall julen ut...
Ha en skön helgdag/ Gunilla

torsdag 5 januari 2012

Mycket nytt...

Ja nu är det mycket på G.
Januari känns som förändringens tid.
Nytt år nya möjligheter.
Lite som en nystart för mycket.
Och det händer mycket även här...
Vi börjar med något enkelt
Projekt 1.
Inhandla nyheter till www.hollydesign.se
Och där har jag redan kommit en bit på vägen.
Men det är oerhört svårt att välja 
bland miljontals pärlor och tillbehör.
Projekt 2.
Städa ut julen. 
Hi hi inget stort projekt. 
Ganska kuligt.
Då får man ju tillfälle att fixa och trixa lite här och lite där.
Det tar vi tag i  i helgen.
Fler projekt  presenteras i morgon.
Nu lite bilder på nyheterna hos 
www.hollydesign.se som är på väg.
Var förresten på loppis i går men det tar vi  i morgon.
Ha en trevlig trettondagsafton.
Så ses vi i morgon / Gunilla