lördag 15 oktober 2011

Underbart, men...

 det var kallt i morse.
Valpen och jag tog sovmorgon.
Skönt.
Mannen fick upp i ottan och ta hand om hästarna
(som vanligt).
Och idag var jag lite extra frusen, brrr...
Så det blev långfrukost med brasa i köket.
Nice, me like.
 Och nu är det en sån där dag som man går på halvfart.
Skönt med såna dagar i bland.
Fixat lite med nya varor.
Prismärkt och lagt in i webbshopen.
Så här kommer lite blandat nytt.
Njut av solen idag, snart kommer det snö/ Gunilla

fredag 14 oktober 2011

Passa på, passa på...

Ja nu lämnar vi 20 % höstrabatt hos
HOLLY DESIGN
på hela sortimentet.
Så passa på att bunkra upp inför alla julklappar
som skall inhandlas och göras .
Ja det är ju snart dags med klappar under granen.
Och det går fort.
Det känns ju att vi är på väg dit.
Ty i morse när jag stack ut näsan
brrr... det  var -3 grader här i Krankelösa.
Och det kändes som hur kallt som helst.
Men sen blev det ju en underbar höstdag med strålande sol.
Förra året sägs det att det kom snö den 15 oktober,
Det har jag tydligen glömt...
Tur minnet är kort ibland.
Här kommer lite pärlor och smått och gott
som kan vara bra att ha hemma nu till alla julklappar.
Passa på och njut, för nu är det helg (igen)/ Gunilla

onsdag 12 oktober 2011

Det var bättre förr.

Ja, allt var väl inte bättre förr 
men det känns som om man hade mer tid då.
För när man var lite hann man mycket på en dag 
och hur mycket som helst på en vecka.
Nu känns det som om tiden aldrig räcker till.
Det är bara måndag hela tiden...
Svisch, och det är ny vecka igen.
Var i herrans namn tar tiden vägen?
Skönt att man inte är sysslolös i alla fall.
I kväll så blir det lite nya armband 
med lite "rassel" och berlocker.
Länge sedan jag gjord några liknande.
Men ombyte förnöjer.
Så här kommer dom att se ut när dom blir klara.
Fast det kommer ju fler varianter och färger förstås.
Ha en mysig onsdags kväll / Gunilla

måndag 10 oktober 2011

En gång till...

Japp nu är jag här igen.
Nu e det dags för lite nya bilder.
Det var svårt att fotografera långa halsband.
Men så här blev det denna gången.
Har fler på gång så fler bilder kommer.
Samma smycken bara olika bilder.
Fånga dagen / Gunilla

Nu var det dags...

GRATTIS, GRATTIS!
säger vi till
LILI YING
Hon vann vår första tävling här.
Och priset var ett valfritt spiralarmband från Holly Design.
Maila din adress och vilket armband du vill ha så kommer det på posten.
Ha en skön måndag / Gunilla

fredag 7 oktober 2011

Ja ha...

då var det fredag igen.
Och ny helg i antågande.
Härligt!
Det ser ut att bli en blåsig men solig höstdag i dag.
Helt ok, bara vi kan slippa regnet.
I går var det ju så blött.
Här lyser flitens lampa i stugan vill jag lova.
Mycket nytt har det blivit.
Långa halsband bland annat.
Mycket nöjd blev jag.
Men bilder kommer senare då jag (tyvärr) 
har glömt att ladda kameran.
Sorry.
Men den som väntar på något gott...
Passa på och njut av solen. / Gunilla

torsdag 6 oktober 2011

Välkommen...

"kära" höst.
Eller inte, jag är ju ingen höst och vinter människa 
(som jag har nämnt förut).
I don´t like it.
Men nu är det ingen återvändo.
På med sydvästen och galoscherna.
I dag har det verkligen varit ett "äckligt" höstväder 
med massor av blåst och riktigt blött regn.
Hittills har ju hösten varit helt ok,
med många vackra soliga dagar.
Men inte i dag, hua.
Tur att man har massor av vackra pärlor 
att lysas upp dagarna med.
Nu är det ju verkligen "innesitta" väder 
och då blir det i alla fall massor av smycken gjorda.
Här är några nya höst armband.
Dom kan man oxå vinna i TÄVLINGEN.
Ha det gott i ösregnet. / Gunilla

måndag 3 oktober 2011

Höst!

Underbar helg med underbart väder.
Passade på och njuta till max.
Och nu har nog hösten kommit på riktigt.
I dag virvlar det rejält i alla underbara höstlöv.
Och solen färgar dom ännu mer
gula och orangea med sin strålande sol.
Har varit ute och gått en långpromenad nu med "valppissen".
I kväll är jag fullt upptagen med
trevlig middag med mitt glada tjejgäng.
Men annars är de murriga kvällarna nu 
som gjorda för att sitta inne med
en stor kopp te och göra smycken.
Här skall göras mycket nytt denna veckan.
Japp!
Hur myser ni nu när mörkret faller på?
Ha en skön dag / Gunilla

lördag 1 oktober 2011

Är det verkligen sant?

Att det är 1 Oktober och så soligt och varm.
22 grader och klockan är bara 12.00.
Helt underbart.
Det var ju detta vädret vi skulle haft i Augusti, eller hur?
Idag är det Ölands skördefest.
Väl värt ett besök.
Men vi har valt att inte åka dit i år.
Brukar aldrig missa det.
Men vi stannar hemma och myser i vår lilla lugna vrå.
Finns mycket att göra i skog och mark här.
Perfekt dag att passa på att fixa med lite av varje utomhus.
 Det är inte ofta man kan gå omkring
 i bara ett linne i Oktober.
Och i eftermiddag får manväl passa på att grilla
 och inta middagen utomhus.
Gud så" najs", kan knappt tro det är sant.
Passa på och njut / Gunilla

fredag 30 september 2011

Lat???

Nja, inte riktigt.
Har bara haft otroligt mycket att göra.
Så blir det ibland.
Gjort många nya smycken 
som jag tyvärr inte har hunnit att fota
 innan jag har lämnat dom till olika återförsäljare.
Men det kommer mera.
Promise!
Och nu är det skördefest på Öland
from idag och fram till söndag.
Men vi har bestämt oss för att "hoppa" det i år.
Det är ju så sjukt mycket folk överallt.
Så vi stannar hemma i vår lilla lugna vrå i Krankelösa
istället och njuter av det fina höstvädret 
som det skall vara över helgen.
Kanske blir det lika underbart väder som förra söndagen 
då vi var i skogen med vaplkursen.
Ha en skön fredag i solen / Gunilla

tisdag 27 september 2011

Tävling...

Dags för min första tävling här på bloggen.
Så lämna en kommentar här så är du med
i utlottningen med en lott,
länkar du till mig så har du en lott till = två lotter.
Eller om du delar på Facebook så har du
också en lott till = två lotter.
Meddela gärna det i kommentaren här.
Tävlingen pågår till den 9/10 -11.
Vad kan man vinna?
Jo, ett valfritt spiralarmband.
Det är bara att välja och vraka hos www.hollydesign.se    
Ha en bra höstdag / Gunilla